NETGEAR is aware of a growing number of phone and online scams. To learn how to stay safe click here.
Forum Discussion
JimSweden
Apr 30, 2018Star
OrbiOS 2.4.1 - Total mess
2.4.1 is an unbelievably bad firmware upgrade!! The router restarts every 2-3 minutes (observed in http://orbilogin.com/RST_statistic.htm). All wireless devices disconnects after a few seconds (often...
Mattas
Apr 30, 2018Aspirant
Samma problem hos mig Jim. Efter sista uppdateringen så funkar inget.. har prövat allt man kan men får det inte att fungera. Måste nog till en ny mjukvara för att det ska funka..
Christian_W
Apr 30, 2018Star
Hejsan Jim.
Jag har kört på firmware 2.1.4.10 sedan den kom ut här för några dagar sedan nu och gjorde firmware uppgradering genom min app på iPhone och allt rullar på utan problem för min del.
Har i skrivande stund 13 enheter anlutna både på wifi och trådat.
Före denna firmware fkrde jag på .18 och även det var problemfritt för min del.
Kör även en del Phillips Hue lampor genom Apple Home kit och även det funkar fint för min del.
- MattasApr 30, 2018AspirantJag har resetat flertal ggr och verkligen varit noga med installationen men det blir inget bättre. Jag tappar internet med olika intervall men oftast mellan 30sek-2min.. Har kört Orbi nu i några månader och det har aldrig varit några problem men nu efter senaste uppdateringen så började problemen. Nu har jag kopplat bort Orbi och kör på min leverantörs modem/router.
- JimSwedenApr 30, 2018Star
Thanks for replies! Noticed I wrote the wrong firmware version in the headline and found no way to edit my message, so I posted another!
- JimSwedenApr 30, 2018Star
Glömde skriva på svenska :)
Returnerade min idag. Åberopade konsumentköplagen. Vill ha pengarna tillbaks. Får se hur det går.
Efter ett år med strul så ger jag upp. När den funkar är den kanon med mycket bra täckning men väldigt ofta under det här året har den strulat ordenligt. Har lagt många timmar på att försöka få den stabil. Bortkastad tid.
Dags att köpa nytt system!