NETGEAR is aware of a growing number of phone and online scams. To learn how to stay safe click here.

Forum Discussion

Orchidee78's avatar
Orchidee78
Follower
Nov 22, 2023

Afspelen van mijn NAS is enorm vertraagd

Goedenmiddag,

mijn ex heeft destijds een Nas voor mij gekocht die functioneert als harde schijf. Er staan onder andere muziek, series en films op die ik via een verbinding met mijn router en een raspberry op mijn tv kan afspelen.

Nu merk ik momenteel dat het afspelen niet gaat. Er is een enorme vertraging en ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet aanvliegen of wat er aan de hand kan zijn. Mijn ex kan ik niet meer benaderen hiervoor dus ik hoop hier advies te vinden. 

Het gaat om een RDN4000 ReadyNas. Er zitten meerdere schijven in zodat als er 1 kapot ging, mijn informatie niet meteen verdwenen zou zijn.

Ik heb de hele boel recent verplaats naar een andere plek en moest toen de verbindingen opnieuw maken. Maar dat is gelukt. Maar sinds kort is er dus regelmatig die vertraging. Andere momenten doet ie ineens weer normaal.

Wat kan/moet ik checken en waar/hoe kan ik dat doen? Stap voor stap instructies alsjeblieft, ben nogal een leek 😉

Alvast bedankt voor het meedenken!

ter aanvulling...als ik bv de serie dan direct op mijn laptop afspeel is de vertraging er niet. Dus het heeft iets te maken met het afspelen op mijn tv!

No RepliesBe the first to reply