NETGEAR is aware of a growing number of phone and online scams. To learn how to stay safe click here.
Forum Discussion
GerardHldrnt
Apr 30, 2025Aspirant
Downloadsnelheid MR Pro6450
De downloadsnelheid van mijn MR6450 in Duitsland is laag 3 tot 5 mbps, terwijl de upload goed is: 30 tot 50 mbps. Ik ben verbonden via KPN mobiel. De 5g dekking is OK en de APN instellingen staan ook goed.
Binnen Nederland zijn er geen problemen met de download of de uploadsnelheid.
Herkent iemand het probleem en kent deze een oplossing?
2 Replies
- BoudiAspirant
KPN heeft vaak in het buitenland niet de beste partners, dit weet ik uit ervaring heb n.l. jaren een Nederlandse (KPN) telefoon gebruikt privé, en zakenlijk een Duitse mobile-phone via T-mobile en later Vodafone en dat werk in Duitsland en ook buiten (D) veel beter. Verder is 5G een fabeltje dat alleen op plaatsen werkt, b.v. in de city op plaatsen waar een echt 5G-netwerk opgesteld is. de zenders moeten dicht bij elkaar staan, en de gebruiker moet al min of meer n zichtwijdte zijn. Dat is dus bijna nooit mogelijk. Dus wat je werkelijk krijgt is een een G5 display op je mobile-phone, en op de achtergrond krijg je gewoon G4 netwerk. Verder hoe verdere je van de zender af bent, en hoe meer gebruikers er op een G5/G4 antenne zitten wordt de rijkwfjtte van dat signaal verkleind door meer gebruikers. Dus minder bandbreedte dus minder snelheid. Dat je upload hoger is komt doordat op de upload vaak nog wel bandbreedte is, want als je op een camping zit is iedereen aan het downloaden en maar beperkt data in de cloud aan het uploaden. Dus advies ... koop een Duitse sim-only, en neem goedkoper KPN-abonnement.
- GerardHldrntAspirant
Thanx, Boudi! Maar verkast richting Oostenrijk…. En daar geen enkel probleem😃😃😃