NETGEAR is aware of a growing number of phone and online scams. To learn how to stay safe click here.
Forum Discussion
Steven200
Sep 01, 2020Follower
Internet valt regelmatting weg
Hoi allemaal, Ik heb problemen met mijn ORBI RBR50. Het internet valt regelmatig weg op mijn laptop. Zowel als ik via WIFI of Wired ben verbonden. Wanneer ik mijn laptop opnieuw opstart is het ...
ChrisCox1952
Nov 02, 2020Guide
Hier hetzelfde probleem, zowel wifi als bekabelde verbinding valt regelmatig ( enkele malen per dag ) weg, en herstelt zich dan weer vanzelf. Contact gehad met Ziggo, en medewerker Klantservice geeft aan dat hij bij het uitlezen van modem fouten ziet, hiervoor komt monteur 09.11.
Ik weet dus niet of het nu bij Ziggo of bij Netgear ligt, maar houd me aanbevolen voor oplossing welke ik zelf kan uitvoeren
Kikka_ip
Nov 03, 2020Aspirant
Hi,
Ik heb net dezelfde problemen reeds maanden in Belgie met Telenet (begon deze zomer 2020), 3x modem van de provider vervangen, 4x technieker over de vloer, de Orbi router stuurde DHCP adressen door op de provider zijn subnet. Wat normaal niet mag.
Ondertussen nieuwe modem weeral, kabels aangepast van de provider (allemaal vervangen) en dus nog altijd problemen.
Alle RBS50 zijn geupdate naar laatste firmware en RBK50 ook (aangekocht in 2018). Probleem stopt niet, drop in WIFI, reset van de provider modem nodig en van de Orbi om opnieuw netwerk te krijgen. We hebben de provider modem zelfs in MAC bridging geplaatst om het DHCP subnet probleem te ontwijken. Steeds problemen.
Uit pure noodzaak (ik werk 100% thuis voor groot Amerikaans Software bedrijf dus na 2maand miserie kon ik niet anders) heb ik andere routers gekocht van Ubiquiti. Plots is alles opgelost en zit ik met stabiele wifi en stabiele routing.
Ik wil geen steen smijten naar Netgear of de Orbi, maar ik zou eens met andere router testen om zeker te zijn dat het niet aan je router ligt.