NETGEAR is aware of a growing number of phone and online scams. To learn how to stay safe click here.
Forum Discussion
Steven200
Sep 01, 2020Follower
Internet valt regelmatting weg
Hoi allemaal, Ik heb problemen met mijn ORBI RBR50. Het internet valt regelmatig weg op mijn laptop. Zowel als ik via WIFI of Wired ben verbonden. Wanneer ik mijn laptop opnieuw opstart is het ...
ChrisCox1952
Feb 15, 2021Guide
Hallo Patrrickvg
Ik heb update naar 7.2.104 gedaan en mag/kan zeggen dat hij bij mij stabiel is.
Had 1 keer de indruk dat satelite nog eens update kreeg ( blauwe kleur erna) maar heb geen problemen ondervonden
Snelheid via Lan en wifi uitstekend ( gelijk aan abonnement dat ik heb), dus ik ben zover tevreden
succes en groet
Chris
Richard_Bokma
Mar 07, 2021Aspirant
Sinds Dec. 2020 veel problemen met wegvallen van internet. Okt. Heb ik het systeem gekocht om de nighthawk r7000 te vervangen. Vanaf het moment dat het internet wegvalt alles gedaan wat ik hierover kon vinden. Opnieuw installeren, firmware update 2x, fabrieksinstelling, etc. Nog steeds valt internet weg van de RBS50 terwijl de RBR wel internet heeft. Ik lees dat er meer mensen zijn die er problemen mee hebben. Maar zijn er nu echt oplossingen die helpen want ik ben aan het einde van mijn latijn om deze via het raam eruit te kinkerren.
- mvanstralenMar 07, 2021Aspirant
Misschien offtopic, maar ik kwam hier terecht na aanschaf van mijn Netgear Orbi RBR750 die na installatie ook internet problemen had. Daarvoor had ik een andere router waarmee internet in principe prima werkte. Ik ben Ziggo klant, met een Ubee EVW3200 modem. In mijn geval, zat het probleem in (de afstemming met) het Ziggo modem.
Symptomen
- Wifi netwerk was OK overall in huis
- Internet verbinding viel regelmatig weg
- Orbi RBR750 router geeft een roze lamp tijdens internet onderbreking
- Orbi RBR750 router en satelieten (2x RBS750) waren goed verbonden
Verklaring:
Na vanalles geprobeerd te hebben, bleek dat bij de installatie van de Orbi, volgens instructies, het modem automatisch terug gegaan was in router stand, in plaats van bridge modus, omdat er geen router aan verbonden was tijdens de herstart. De Orbi app geeft de instructie geeft om het modem te herstarten zonder de oude router er aan verbonden te hebben.
Doordat zowel modem (Ziggo Ubee EVW3200) als de router (Netgear Orbi RBR750) als router gingen functioneren, onstond er een conflict.
Oplossing
Het modem weer terug in bridge modus gezet. In mijn geval moest dat door Ziggo te bellen, want ik kon het niet zelf doen voor mijn modem.
Status
Internet doet het nu weer. Hopelijk blijft het goed gaan en ervaar ik geen soortgelijke problemen meer zoals anderen in deze thread.
- SilvodehaasDec 06, 2021AspirantEen ICT expert in huis gehad. Het bleek dat de CTS/RTS-drempel van mijn router op 64 stond (geavanceerde instellingen - draadloos internet). Dit is erg laag en is het onderstaande artikel (zie link) lezende via een firmware update doorgevoerd. De schrijver vergelijkt de maximale drempelwaarde van 2347 als een vierbaansweg zonder snelheidsmaatregelen….dan zou ik de stand van 64 vergelijken met een ‘single track road’ waar je al het dataverkeer over probeert te persen.
Ter illustratie, mijn router had bedraad een superverbinding van 700mb/s, alleen via WIFI kwam deze niet hoger dan 20mb/s. Nu weer 700mb/s bedraad én via de WIFI.
Afijn, ik hoop dat het jullie helpt, want na een paar maanden problemen en communicatie met Coolblue en Ziggo raakte ik ook gefrustreerd….
https://community.netgear.com/t5/Orbi-WiFi-6-AX-and-WiFi-6E-AXE/CTS-RTS/td-p/1888855