NETGEAR is aware of a growing number of phone and online scams. To learn how to stay safe click here.
Forum Discussion
Steven200
Sep 01, 2020Follower
Internet valt regelmatting weg
Hoi allemaal, Ik heb problemen met mijn ORBI RBR50. Het internet valt regelmatig weg op mijn laptop. Zowel als ik via WIFI of Wired ben verbonden. Wanneer ik mijn laptop opnieuw opstart is het ...
Richard_Bokma
Mar 07, 2021Aspirant
Sinds Dec. 2020 veel problemen met wegvallen van internet. Okt. Heb ik het systeem gekocht om de nighthawk r7000 te vervangen. Vanaf het moment dat het internet wegvalt alles gedaan wat ik hierover kon vinden. Opnieuw installeren, firmware update 2x, fabrieksinstelling, etc. Nog steeds valt internet weg van de RBS50 terwijl de RBR wel internet heeft. Ik lees dat er meer mensen zijn die er problemen mee hebben. Maar zijn er nu echt oplossingen die helpen want ik ben aan het einde van mijn latijn om deze via het raam eruit te kinkerren.
Silvodehaas
Dec 06, 2021Aspirant
Een ICT expert in huis gehad. Het bleek dat de CTS/RTS-drempel van mijn router op 64 stond (geavanceerde instellingen - draadloos internet). Dit is erg laag en is het onderstaande artikel (zie link) lezende via een firmware update doorgevoerd. De schrijver vergelijkt de maximale drempelwaarde van 2347 als een vierbaansweg zonder snelheidsmaatregelen….dan zou ik de stand van 64 vergelijken met een ‘single track road’ waar je al het dataverkeer over probeert te persen.
Ter illustratie, mijn router had bedraad een superverbinding van 700mb/s, alleen via WIFI kwam deze niet hoger dan 20mb/s. Nu weer 700mb/s bedraad én via de WIFI.
Afijn, ik hoop dat het jullie helpt, want na een paar maanden problemen en communicatie met Coolblue en Ziggo raakte ik ook gefrustreerd….
https://community.netgear.com/t5/Orbi-WiFi-6-AX-and-WiFi-6E-AXE/CTS-RTS/td-p/1888855
Ter illustratie, mijn router had bedraad een superverbinding van 700mb/s, alleen via WIFI kwam deze niet hoger dan 20mb/s. Nu weer 700mb/s bedraad én via de WIFI.
Afijn, ik hoop dat het jullie helpt, want na een paar maanden problemen en communicatie met Coolblue en Ziggo raakte ik ook gefrustreerd….
https://community.netgear.com/t5/Orbi-WiFi-6-AX-and-WiFi-6E-AXE/CTS-RTS/td-p/1888855