NETGEAR is aware of a growing number of phone and online scams. To learn how to stay safe click here.

Forum Discussion

Crasje's avatar
Crasje
Tutor
Jul 15, 2026

ORBI870 (AP mode) - alle devices aan 1 sat. ander IP adres

Hallo,

Mijn vrouw klaagde dat ze niet kon printen naar de printer op het netwerk vanaf haar laptop. Ik met mijn PC (ethernet) kon dat wel. Toen ik bezig was met onderzoeken naar waarom niet met mijn eigen macbook pro, had ik hetzelfde issue. Toen via de Orbi interface ging kijken zag ik dat alle apple apparaten IP adres 10.177.177.x hadden terwij het  192.168.178.x adres zou moeten zijn, ik was toen op zolder (hint 1). Naast printen konden ook geen backups gemaakt worden naar de NAS.

Er werd aangegeven dat de gateway 10.177.177.1 was maar als ik die pingde was die onbereikbaar. Kwam terug van de lunch en checkte mijn telefoon en die had een normaal ip adres, ik hopende dat het een tijdelijke dwaling was, naar de zolder, checkte de macbook en die weer allemaal op 10.177 range. Ik check nog een keer m'n telefoon en ook ik weer op 10.177 etc. 

Ik check nog een keer alle apparaten en zie dat er een windows machine (vrouw - werk) OOK een 10.177 adres heeft. En ineens zie ik het licht... alle bovenste devices zitten in die range en die zitten allemaal aan dezelfde Orbi satellite!!! Maar.. die geeft geen ip adressen uit... ik trek de stekker eruit van die Orbi en ja hoor... alle devices een normaal IP adres, de printer begint oude printjes die nog in de lijst stonden er ineens uit te gooien.... Backups worden gemaakt.

Maar goed.... WAT is er gebeurt? Ik weet dat ik een tijdje geleden even zag dat de Orbi router paars gaf gedurende de dag maar dat herstelde zich vanzelf (ik gaf Ziggo de schuld). Kan het zijn dat daardoor de satellite zo van slag was daarvan?

Ps moet de satellite nog aanzetten, als dan hetzelfde gebeurt ga ik hem resetten.

No RepliesBe the first to reply