NETGEAR is aware of a growing number of phone and online scams. To learn how to stay safe click here.
Forum Discussion
Tycho
Mar 10, 2020Follower
problemen met mijn ps4 Ethernet van orbi
Mijn vader heeft een oribi systeem geïnstalleerd maar nu kan mijn PlayStation 4 niet meer verbinden met WiFi of met ethernet wat kan ik hier tegen doen?
2 Replies
- ernestvdhAspirant
ik heb ook ook Orbi ( rbr50) en ps4 (pro), werkt hier prima via Wifi ( kabel doet t ook prima). misschien moet je beide opnieuw opstarten.
Als je Ziggo hebt, vraag dan of ze de modem in de bridge modus zetten, zodat je de orbi zelf kan instellen, ECHTER dan moet de utp van orbi in de EERSTE poort van ziggo modem.
suc6,
ernest.
- BoudiAspirant
Dat klinkt eenvoudig, maar er zitten nog een par andere haken en ogen aan. b.v. Je bent verantwoordelijk voor je eigen security settings (via Netgear-router) de ziggo modem stuurt n.l. alles via 1 van de 4 poorten door. Als je een van die andere 3 poorten aansluit heb je een open verbinding met het internet. Dus een kabel van de ziggo-modum naar de (gele) ingang van de Orbi (of andere netgeer-router. vandaar kun je dan alles verdelen via switches.