NETGEAR is aware of a growing number of phone and online scams. To learn how to stay safe click here.
Forum Discussion
Speksjans
Jun 26, 2019Star
R7000 connectie problemen
Hallo, Ik heb connectie problemen met de R7000 sinds ik op de laatste firmware V1.0.9.64_10.2.64 De wifi verbiding valt weg gedurende de dag en telkens als een device (iemand komt thuis en smartpho...
Benvan68
May 14, 2020Guide
Beide opties geprobeerd, na de laatste firmwareupdate leek het een week of twee goed te gaan. Echter tevergeefs, ook met de laatste firmwareversie vd R7000 AC1900 verloor ik gisterochtend tot 3x toe voor een aantal seconden de wifi 5Ghz verbinding (en dat is genoeg om mijn telefoon/werkverbinding) tijdelijk kwijt te raken.
Heel erg frustrerend, enig geluk wat ik heb is het feit dat ik een EX6150v2 rechtstreeks verbonden heb met de R7000 dmv UTP CAT 5e, deze heb ik destijds aangeschaft voor een stabielere verbinding in onze heel lange achtertuin.
Vanaf deze extender kan ik zonder (verbindings)problemen werken gedurende de dag. Maar ik vindt het te gek voor woorden dat ik na 1 jaar en meerdere keren contact te hebben gehad met Netgear nog geen structurele oplossing heb voor een router die tot vorig jaar zonder problemen heeft gewerkt op de 5Ghz wifi verbinding.
Tussentijds is bij de ontwikkeling van nieuwe firmware schijnbaar nog steeds niet voldoende gekeken naar de 5Ghz band welke nog steeds problemen geeft, er staat ook niets benoemd dat er problemen mee blijken te zijn en toch ben ik niet de enige met dit probleem!
Tzt zal ik met toch gaan oriënteren op een alternatief voor Netgear producten waarbij de service hopelijk beter uitpakt, ik wil jullie wel bedanken voor het meedenken in deze.
Mvrgr.
Ben
addyaddyaddy
May 27, 2020Initiate
Ik herken je problemen en lijkt steeds erger te worden.
Firmware terug gezet, andere channels gebruikt, maar zonder resultaat.
Hopelijk gaat Netgear er nu echt wat aan doen.
- just4seaJun 25, 2020Initiate
Triest om hier al jullie reacties te lezen en dat het niet wordt opgelost door Netgear. Wij hebben eenzelfde router sinds december 2016 in bezit. En ook bij ons begonnen na ongeveer 2 jaar de problemen. Het wifi signaal valt helemaal weg. Als je de router reset, gaat het even goed, maar daarna begint het gedonder weer.
We hebben de router achter een ziggo modem (in bridge-modus) staan.
Iedere keer nieuwe updates geïnstalleerd en dan lijkt het weer even goed te werken. Maar na een week of wat begint dan het gedonder opnieuw. En sinds we allemaal thuis werken ivm de coronasituatie met digitaal onderwijs bij de kinderen wordt het er niet beter op.
Het is toch van de zotte dat Netgear dit niet goed oplost? Zouden we niet een consumentenprogramma o.i.d. moeten inschakelen zoals bijvoorbeeld Tros Radar? Ik ben lid van de consumentenbond en zal daar ook eens navragen.
En ik ga ook een tweet sturen naar Netgear.
- just4seaJun 25, 2020Initiate
Deze router wordt nog steeds verkocht. Ik heb intussen reviews geplaatst op coolblue en bol.com waarin ik mensen afraad om dit product te kopen. Misschien een tip om dit allemaal te doen? Hoe meer slechte review, hoe minder deze wordt verkocht...?!?
- LarsvlJul 17, 2020AspirantIk had hetzefde probleem. Gezien de garantie weg is heb ik de gok genomen om Tomato firmware te installeren. Alle problemen zijn bij mij hierdoor opgelost.
- LarskyNov 27, 2020AspirantHelaas lees ik nu pas deze berichten. Overal staat deze router als erg goed beschreven. Vandaar aangeschaft. Nu nog geen maand in gebruik en krijg al de storingen zoals door jullie omschreven. Wellicht maar retour nu het nog kan. Als dat nog lukt
- JohN__Nov 27, 2020TutorZou ik zeker doen, komt nooit meer goed die troep. En dat gezegd hebbende zou ik zelfs niet meer voor netgear kiezen, service is zoals blijkt ook beneden alle peil.
- LarskyNov 28, 2020AspirantBeetje lullig misschien om hier te vragen. Maar wat adviseren jullie dan? Is er een netgear router zonder deze problemen?