NETGEAR is aware of a growing number of phone and online scams. To learn how to stay safe click here.

Forum Discussion

homdibe's avatar
homdibe
Follower
Jan 21, 2026

RAX80 : Connection without internet

Mijn RAX80 staat achter een Telenetmodem (subnet 192.168.1.x) als router ingesteld (subnet 192.168.0.xxx). Alles werkte goed tot na een update naar firmware RAX80-V1.0.11.148. Alle toestellen zijn verbonden via ethernetkabel via een switch met de RAX80. Bij deze vaste verbinding zijn er GEEN problemen om naar internet te gaan.

Alleen de smartphones (Samsung) zijn verbonden met wifi naar de RAX80. Sinds deze upgrade blijkt de verbinding naar internet weg te vallen met melding "Connection without internet". Ik dacht eerst dat dit lag aan de smartphoneinstellingen, maar ik kan wel mijn NAS openen die in hetzelfde netwerk zit.

Ik heb reeds de vorige firmware terug geïnstalleerd, maar de RAX80 bleek een heleboel fouten te genereren. Daarom terug firmware RAX80-V1.0.11.148 geïnstalleerd. Probleem blijft aanwezig. Router koude start geven lost het probleem voor enkele uren op, maar verschijnt daarna weer.

Ik heb reeds alles geprobeerd.

Dus in MHO ligt het probleem bij de RAX80, meer specifiec de WiFi verbinding die niet herkend word naar Internet. Nogmaals : op gebied van bekabeling werkt alles wel degelijk goed.

Kan iemand een goede oplossing geven voor dit vervelende probleem?

No RepliesBe the first to reply