NETGEAR is aware of a growing number of phone and online scams. To learn how to stay safe click here.
Forum Discussion
JaHoe
Sep 20, 2019Aspirant
RBR50v2 geen internet connectie ziggo
Heb Cisco modem van Ziggo in bridge mode. Had een sitecom WiFi Router welke ik wil vervangen voor een Orbi mesh systeem. Echter na aansluiten krijgt de orbi geen internet signaal. Modem al aantal kere...
FrankHe
Sep 20, 2019NETGEAR Employee Retired
Hallo JaHoe
Welkom bij de NETGEAR-community.
Werkt uw ORBI-router in router- of AP-modus?
Vriendelijke groeten
FrankHe
NETGEAR Community
JaHoe
Sep 20, 2019Aspirant
Hallo Frank,
Hij komt nieuw uit de doos en volg de instructies op de app. Orbi netwerk wordt gedetecteerd, netwerkkabel aangesloten tussen modem en router. Cables connected is ok, maar internetnet connectie pakt ie niet. Enige optie is dan een handmatige config via een vast ip adres, maar dat is niet nodig bij Ziggo (en de oude router staat ook op dynamisch adres). Modem staat in bridge mode en zorgt dus alleen voor doorsluizen van internet signaal naar een router. In dat opzicht verschilt mijn oude opstelling niet van de nieuwe, behalve ik vervang de wifi router
- FrankHeSep 20, 2019NETGEAR Employee Retired
Hallo JaHoe,
Als de modem in bridge-modus staat, moet de ORBI in router-modus staan.
Vriendelijke groeten
FrankHe
NETGEAR Community- JaHoeSep 28, 2019Aspirant
ik mag toch aannemen dat als je een ORBI router nieuw uit de doos haalt, deze in Router mode staat als je die volgens de instructie via de app de stappen volgt om hem te installeren? Zo niet, hoe krijg ik hem dan daarin?