Reply

Chrome-fel NET: ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

Chrome-fel NET: ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

Jag fortsätter att få ett sekretessfelmeddelande: NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID"" när jag försöker logga in på min RN104.

Jag har läst certifikatguiden för Chrome, men kan inte räkna ut hur man exporterar ett certifikat eftersom det inte finns något rött x, bara en röd! triangel och HTTPS med ett rött snedstreck. Om jag öppnar Chrome HTTPS-verktyget har jag ingen aning om vilken jag ska välja, eller tiden att testa mig fram.

Jag försökte också med andra alternativ som att inaktivera AV, inaktivera Chrome-förlängningar, men utan lycka.

Finns det ett generiskt certifikat som jag kan ladda ner, redigera och importera?

Netgear borde verkligen ha ett bättre sätt att komma runt problemet online om man behöver använda en webbläsare för att komma in på administratörssidan.

Message 1 of 2
ChristineT
Admin

Re: Chrome-fel NET: ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

"Det är ett självtecknat certifikat, så per definition kan det inte verifieras. Personligen klickar jag bara igenom. Chrome använder det inbyggda OS-certifikatet, så informationen varierar lite beroende på operativsystemet. För att spara certifikatet med den aktuella Chrome-webbläsaren klickar du på de tre punkterna längst ned till höger och väljer Utvecklar-verktyg. Välj sedan Säkerhet, och sen Visa certifikat. Gå sedan till fliken Detaljer där du ser ett alternativ för kopiering till fil. "
Message 2 of 2
Discussion stats
  • 1 reply
  • 1431 views
  • 0 kudos
  • 2 in conversation