× NETGEAR is aware of a growing number of phone and online scams. To learn how to stay safe click here.
Orbi WiFi 7 RBE973
Reply

VLAN Routing GS108Tv3

User_JO
Aspirant

VLAN Routing GS108Tv3

Hi,

in order to implement a VLAN in my private network, Netgear Support has advised me to buy a GS108 Tv3 Switch (in addition to existing GS308e and GS305e) because it allows "VLAN Routing" from the subordinated switches via a Fritzbox 7590.

However, in all online shops the following is offered:

Netgear GS108Tv3 Managed L2 Gigabit Ethernet (10/100/1000) Grau (GS108T-300PES)

  • Netgear (GS108T-300PES)
  • ArtNr: 6074892
  • GTIN: 0606449138634

As you may see, the description shows in the header and the first bullet point in addition "GS108T-300PES" which implies that this may be different switch from GS108Tv3.

I am asking this because I had ordered a "GS108Tv3" in an online shop and was sent a "GS108T-300PES" instead (which I have returned).

Does this GS108T-300 PES allow VLAN Routing via Fritzbox (as GS108Tv3 as recommended by the support ??

 

Thanks your your help.

 

Message 1 of 7

Accepted Solutions
User_JO
Aspirant

Re: VLAN Routing GS108Tv3

Alles klar, jetzt ist habe ich es verstanden. Danke für die Unterstützung, wahrscheinlich werde ich demnächst weitere Hilfe benötigen, sollte ich mein Wunsch-Scenario nicht hinbekommen.

Viele Grüße,

JO

 

Flats machen viel Freude und Freunde(-innen) !

View solution in original post

Message 7 of 7

All Replies
schumaku
Guru

Re: VLAN Routing GS108Tv3

Perfectly correct, even the description says "Netgear GS108Tv3 Managed L2 Gigabit Ethernet (10/100/1000) Grau (GS108T-300PES)". And no, this description was "enhanced" by one  on-line shop/reseller only, these switches are offered and sold worldwide. The Ordering Information (SKU) does describe this switch, as offered in a box, with localized power supply, localized paperwork, localized glossy packaging.

 

https://www.netgear.com/de/business/wired/switches/smart-cloud/gs108tv3/

https://www.netgear.com/support/product/gs108Tv3.aspx 

https://www.netgear.com/support/product/gs108Tv3.aspx#docs 

 

The GS108Tv3, GS110TPv3 Data Sheet | 8-Port Gigabit Ethernet Smart Switches with Cloud Management  does show all details:

 

GS108T-300NAS North America, Latin America
GS108T-300PES Europe
GS108T-300UKS United Kingdom
GS108T-300JPS Japan
GS108T-300AUS Asia Pacific
GS108T-300PRS China

 

The comprehensive 8-Port Gigabit (PoE+) Ethernet Smart Managed Pro Switch with (2 SFP Ports and) Cloud Management Mode... does show "Configure VLAN routing " starting from page 241.

Message 2 of 7
User_JO
Aspirant

Re: VLAN Routing GS108Tv3

Dear schumaku,

 

Thank you for your reply and the links.

 

Sorry for my English; if I understand you correctly, the "Netgear GS108Tv3 Managed L2 Gigabit Ethernet (10/100/1000) Grau (GS108T-300PES)" would fit my need for VLAN routing and the User Manual for GS108Tv3 (in your link) will apply for this switch (GS108T-300PES) ? So I can have at least a trial with that, and, if not, return it again.

 

Thank you for your help.

 

P.S.: The picture you are using, are these three dogs "Flats" (I also have one) ?

 

 

 

Message 3 of 7
schumaku
Guru

Re: VLAN Routing GS108Tv3

Grüezi @User_JO - ja auch alles Flat Coated Retriever hier.IMG_20190223_145653-1024px.png

 

Mit dem GS108Tv3 kannst Du eine einfaches short-cut Routing zwischen mehreren VLAN bzw IP Subnetzwerken realisieren. eine kleine Anleitung dazu gibt es hier https://kb.netgear.com/24755/How-do-I-configure-VLAN-Routing-on-a-smart-switch

 

Deutsch geht hier immer - keine Angst vor der Sprchppolizei (welche auch ohne wirklichen Grund auch hier herumzieht....) als nur Mut mein neuer Freund: Diese Zeiten sind vorbei!   Es gibt auch ein dedizierten Bereich https://community.netgear.com/t5/Deutsch/ct-p/German oder hier zu den Switchen https://community.netgear.com/t5/Switches/ct-p/de-business-switsches 

 

 

Message 4 of 7
User_JO
Aspirant

Re: VLAN Routing GS108Tv3

Hallo,

danke für die weiteren Tips und Links zu den Bereichen (werde ich nutzen). Das Konfigurieren ist noch einmal eine ganz andere Baustelle, da war bisher ein Mitarbeiter des Netgear-Supports wirklich sehr hilfsbereit. 

Startpunkt ist für mich, ob der Netgear GS108Tv3, der eben nicht als solcher, sondern als GS108T 300-PES daherkommt, die VLAN Routing Funktion beherrscht, m.a.W., ob das wirklich "identische" Geräte sind ?

Ich hatte Deinen ersten Post so verstanden, dass das der Fall ist. Könntest Du das bitte noch einmal kurz bestätigen ? Dann kann ich ihn (erneut) bestellen und das Projekt angehen.

Vor Englisch habe ich keine Furcht, aber es schleichen sich schnell Missverständnisse ein.

Danke für die Unterstützung !

VG User_JO

Ich kann nur einen Flat bieten :-).

Message 5 of 7
schumaku
Guru

Re: VLAN Routing GS108Tv3

 


@User_JO wrote:

Startpunkt ist für mich, ob der Netgear GS108Tv3, der eben nicht als solcher, sondern als GS108T 300-PES daherkommt, die VLAN Routing Funktion beherrscht, m.a.W., ob das wirklich "identische" Geräte sind ?

Definitiv ja. Konsultiere das entsprechende Datenblatt Data Sheet | GS108Tv3, GS110TPv3 8-Port Gigabit Ethernet Smart Switches with Cloud Management und vergeleiche die Bestellinformation auf Seite 14

 

Ordering Information
GS108T-300NAS North America, Latin America
GS108T-300PES Europe
GS108T-300UKS United Kingdom
GS108T-300JPS Japan
GS108T-300AUS Asia Pacific
GS108T-300PRS China

 

Was geleifert wird besteht immer aus dem Switch selbst, dem Powersupply ggf. mit passendem Anschlusskabel, den beigelegten Unterlagen, und der beschrifteten Verpackung. 

 

 

 

Einmal Flat, immer Flat

Message 6 of 7
User_JO
Aspirant

Re: VLAN Routing GS108Tv3

Alles klar, jetzt ist habe ich es verstanden. Danke für die Unterstützung, wahrscheinlich werde ich demnächst weitere Hilfe benötigen, sollte ich mein Wunsch-Scenario nicht hinbekommen.

Viele Grüße,

JO

 

Flats machen viel Freude und Freunde(-innen) !

Message 7 of 7
Top Contributors
Discussion stats
  • 6 replies
  • 1074 views
  • 0 kudos
  • 2 in conversation
Announcements