Reply

Coupures itératives

JP45000
Aspirant

Coupures itératives

Possesseur depuis plusieurs années de modems routeurs Netgear qui fonctionnaient sans problème, j’ai dû changer mon DGN2200v3 qui donnait toute satisfaction depuis plusieurs années mais avait du mal à gérer le nombre croissant de dispositifs wifi qui s’y connectaient (entre 8 et 15 appareils).

Sur les conseils de votre service commercial, j’ai acheté un premier D7000v2. Réf :54X3837JA0244.

Cet appareil se déconnectait plusieurs fois par jour et les propositions du service technique n’apportaient aucune solution.

Je l’ai donc échangé et mis en service le modèle actuel D7000v2 réf: 54X38A72A0162.

Je constate hélas un problème identique : ce routeur se déconnecte régulièrement (moins souvent que le précédent). Tous les voyants restent allumés mais il n’y a plus de wifi (2,4 ou 5 GHz) plus de connexion par câble. Il faut redémarrer le routeur.

Je précise que le firmware est à jour et n’a pas été modifié.

En imaginant que l’appareil était peut-être saturé, je lui ai adjoint un Répéteur réf: 5KP3995G0025D qui donne pour sa part toute satisfaction pour autant que le D7000 veuille bien fonctionner…

Ai-je eu la malchance de tomber sur des appareils défaillants ?

Message 1 of 8
microchip8
Master

Re: Coupures itératives

Hi,

This is an English speaking forum. If you want help, write in English. If you don't know English, use something like Google Translate

Routing: NETGEAR RAX43 - Firmware: V1.0.11.112 (1 Gbps down, 50 Mbps up)
Switching: 2x NETGEAR 8-ports (GS108v4) / 1x NETGEAR 16-ports (JGS516v2)
Desktop: AMD Ryzen 7 3700X - Server: Intel Core i7-7700K - NAS: Intel Pentium G4400, 16 TB
Message 2 of 8
antinode
Guru

GT> I point out that the firmware is up to date and has not been
GT> modified.

As always, an actual version number would be more useful than your
opinion of what's "à jour" today.

Have you tried any different/older firmware version(s)?

Visit http://netgear.com/support , put in your model number, and look
for Downloads.  (For older versions, under Firmware and Software
Downloads, look for "View Previous Versions".)  Find the kit(s).
Download the kit(s) you want.  Read the "Release Notes" file for
instructions.

GT> Have I been unlucky enough to come across faulty devices?

So far as I know, the D7000v2 has firmware bugs.  I have a D7000[v1],
and it has bugs, too, but they're different bugs.  The D7000[v1] freezes
(only?) about once/month.

> [...] If you don't know English, use something like Google Translate

Because you can't?

Message 3 of 8
microchip8
Master

@antinode wrote:

> [...] If you don't know English, use something like Google Translate

Because you can't?

I can but I'm not going to do his job for him

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X - Server: Intel Core i7-7700K - NAS: Intel Pentium G4400, 16 TB
Message 4 of 8
JP45000
Aspirant

Possessor for several years of Netgear router modems which functioned without problem, I had to change my DGN2200v3 which gave all satisfaction for several years but had difficulty managing the increasing number of wifi devices which are connected to it (between 8 and 15 devices ).
On the advice of your sales department, I bought a first D7000v2. Ref: 54X3837JA0244.
This device disconnected several times a day and the technical service proposals did not provide any solution.
So I exchanged it and put into service the current model D7000v2 ref: 54X38A72A0162.
Unfortunately, I see an identical problem: this router disconnects regularly (less often than the previous one). All the lights stay on, but there is no more wifi (2.4 or 5 GHz), no more cable connection. I have to restart the router.
I specify that the firmware is up to date (V1.0.0.56_1.0.1) and has not been modified.
Imagining that the device may have been saturated, I added a Repeater ref: 5KP3995G0025D which is very satisfactory as long as the D7000 wants to work well ...
Have I been unlucky enough to come across faulty devices?

Message 5 of 8
microchip8
Master

My advice is to always separate modem and router if you can. Having a combined modem/router into one is often not optimal and you can encounter issues

Message 6 of 8
JP45000
Aspirant

No problem since 4 days...

I don't understand but i am waiting for the following

Thank you

Message 7 of 8
JP45000
Aspirant

10 days without interruption. Today, 3 interruptions. As usual, all lights on. That is a real problem

Message 8 of 8
Top Contributors
Discussion stats
  • 7 replies
  • 556 views
  • 0 kudos
  • 3 in conversation
Announcements

Orbi WiFi 6E