Orbi WiFi 7 RBE973
Reply

wegvallende verbinding op smart devices

marcoz1970
Follower

wegvallende verbinding op smart devices

ik heb een technische vraag over mijn orbi set. eerst even de set up. KPN glasvezel 500 MB. daarna via lan naar de router ( rbr750 ) en van de router naar switch ( netgear JGS515pe ) lan bekabeld. achter deze switch hangen de satellieten bekabeld aangesloten ( rbs750 ).de satellieten hangen op de 1e en 2e verdieping.  de router is in AP modus ingesteld. dus KPN router regelt de ip adressen. firmware is up to date versie 4.6.5.14

dit werkt naar mijn idee goed en krijg ook geen foutmeldingen in de orbi app. als ik op mijn samsung device een speedtest doe is die altijd zeer goed te noemen en stabiel ( 200 - 400 MBit ) ook zie ik keurig mijn device omschakelen naar een van de satellieten als ik naar boven ga.

Het probleem zit bij de apple devices van de kids. die klagen over uitval waarna er verder wordt gegaan op 4G.
Dit gebeurd altijd boven, verbinding met de satelliet. zelf werk ik boven en staat er ook nog een smart TV met de PKN app erop voor TV. dit werkt gewoon goed. zonder uitval. ik vermoed dat op een of andere manier de apple devices niet goed omschakelen van tussen de acces points in huis. zodra ze wifi uit en aan zetten is de verbinding er weer. die zie ik dan ook terug in de orbi app.

iemand suggesties of tips?

gr marco

Model: RBR50|Orbi AC3000 Tri-band WiFi Router
Message 1 of 3
FURRYe38
Guru

Re: wegvallende verbinding op smart devices

Engels graag

Message 2 of 3
schumaku
Guru

Re: wegvallende verbinding op smart devices

First thing I would suggest is to disable the iOS random MAC aka. Private Address "feature" for this network connection on all yur Apple devices. https://support.apple.com/en-us/HT211227

Message 3 of 3
Top Contributors
Discussion stats
  • 2 replies
  • 747 views
  • 0 kudos
  • 3 in conversation
Announcements

Orbi 770 Series