× NETGEAR will be terminating ReadyCLOUD service by July 1st, 2023. For more details click here.
Orbi WiFi 7 RBE973
Reply

Partage de dossier SMB avec Seven = demande login / mot de passe

tac795
Aspirant

Partage de dossier SMB avec Seven = demande login / mot de passe

Bonjour,

 

Je viens de m'inscrire sur ce forums alors que j'ai mon NAS RN102 depuis déjà près de 3 ans. Je l'utilise le plus simplement possible, c'est juste pour avoir un lecteur réseau à partager.

Seuleument aujourd'hui je voulait donner accès à certain partage du NAS à certain utilisateur par login/mot de passe ou autoriser certain partage à une adresse IP (via "hotes").

Or dès que je vais dans les propriétés du partage, puis "Accès réseau", que j'enlève "lecture/écriture à Everyone et que j'autorise un utilisateur, alors Windows 7 me demande un login/mot de passe mais impossible de me connecter à ce lecteur réseau partagé, que ce soit avec le compte autorisé, ou admin ou n'importe quel autre compte !!!

 

Si je NE TOUCHE PAS au compte et que je met en "HOTES" l'adresse IP de mon PC, c'est identique, j'ai une demande de mot de passe que ce soit du PC avec l'IP autorisé ou pas...

 

J'ai depuis ce matin fais de nombreuses recherches sur le net mais en Vain

 

MErci si quelqu'un peut mpe donner une solution

Model: RN102|ReadyNAS 100 Series
Message 1 of 4

Accepted Solutions
StephenB
Guru

Re: Partage de dossier SMB avec Seven = demande login / mot de passe

Try running CMD and enter

net use * /delete

net use t: \\nas-ip-address\sharename /user:nas-account-name account-password

 

And see if that mounts sharename as drive letter T.

View solution in original post

Message 2 of 4

All Replies
StephenB
Guru

Re: Partage de dossier SMB avec Seven = demande login / mot de passe

Try running CMD and enter

net use * /delete

net use t: \\nas-ip-address\sharename /user:nas-account-name account-password

 

And see if that mounts sharename as drive letter T.

Message 2 of 4
tac795
Aspirant

Re: Partage de dossier SMB avec Seven = demande login / mot de passe

Great,

 

Thanks a lot StephenB, I can access to the shared folder and not everyone!!  very cool !!

 

Brgds

Model: RN10200|ReadyNAS 100 Series 2-Bay (Diskless)
Message 3 of 4
StephenB
Guru

Re: Partage de dossier SMB avec Seven = demande login / mot de passe

That's great.

 

Windows only allows one set of credentials per network device (though it treats the IP address and the hostname as two different devices).  Usually your problem is because the PC already has an open network session with the NAS that uses a different set of credentials.  The net use * /delete command terminates those sessions.  Another aspect is that if the PC doesn't have saved NAS credentials, it will begin by presenting the PC logon credentials.  If those are accepted (and they likely will be if guest access is enable on the share) then those credentials are used.  That can provoke your problem later on (when you need different credentials to access a different share).

 

So I do recommend that you either save the NAS user credentials in the Windows credential store for each PC, or that you match the Windows username/password on your NAS account setup.  If you want the option to use a different credential, you can take advantage of the fact that Windows treats the IP address and the hostname as different machines (so they can use different credentials simultaneously).  So you can access the NAS via SMB by using a user account (with its hostname) and by the admin account (with its IP address) at the same time.

Message 4 of 4
Top Contributors
Discussion stats
  • 3 replies
  • 1374 views
  • 2 kudos
  • 2 in conversation
Announcements