Reply

Re: Firmware update RBR50 - lijkt er niet te zijn, is er toch

rejoen
Follower

Firmware update RBR50 - lijkt er niet te zijn, is er toch

Even een ervaring delen. Firmware update met app en "online update" werken niet, maar handmatig via webinterface wel.

Kreeg enkele weken geleden mail van "Netgear Security" over nieuwe firmware update.

Maar de app geeft bij checken voor firmware steevast een "Firmware Check Error".

Ik heb versie V2.5.2.4 en de webinterface geeft aan "No new firmware version available."

Maar op site Netgear zie ik dat versie 2.6.1.40 beschikbaar is...

De outdoor satellite RBS50Y heeft firmware 2.3.5.32. Webinterface faalt met statusweergave van wel/niet nieuwe firmware beschikbaar, maar op site Netgear staat dat ook hiervoor 2.6.1.40 beschikbaar is.

Updates downloaden en vervolgens handmatig updaten werkt wel, ook al gaat het soms wat sloom. Zie handleiding (eerst de satellieten updaten)

Model: RBR50|Orbi AC3000 Tri-band WiFi Router
Message 1 of 2
Maanvlinder
Aspirant

Re: Firmware update RBR50 - lijkt er niet te zijn, is er toch

Ik heb een ORBI RBR50v2 met enkele satellites. Systeem is vorige jaar geUpdated met iOS-App naar v2.7.0.70. Zoeken naar een update geeft steenvast een UPDATE ERROR op de iOS-app. Op de site vind ik v2.7.2.102 als hoogte versie voor US Region Only en v2.6.1.40 voor de overige regio's als hoogte firmwareversie. Bij Firmware v2.7.0.70 wordt aangegeven US Region Only. Mijn systeem lijkt met 2.7.0.70 echter prima te werken, ook in het Nederlands. Moet ik downgraden naar v2.6.1.40, afwachten tot een hogere versie beschikbaar komt dan v2.7.0.70 voor overige regio's, of kan ik v2.7.1.60 of v2.7.2.102 US Region Only installeren? 

 

Ps. Nergens wordt aangegeven waarom v2.7.0.70, v2.7.1.60 en v2.7.2.102 alleen voor US Region Only beschikbaar is. 

Model: RBR50|Orbi AC3000 Tri-band WiFi Router
Message 2 of 2
Discussion stats
  • 1 reply
  • 951 views
  • 0 kudos
  • 2 in conversation