Reply

Re: Ik overweeg uw Orbi WiFi-systeem

LiamBaker
Community Manager

Ik overweeg uw Orbi WiFi-systeem

Beste NetGear. Ik heb een relatief grote woning met twee verdiepingen en dikke betonnen verdiepingsvloeren. Ik heb in de meterkast op de begane grond een (200 mb) modem van Ziggo, op de eerste verdieping een Asus en op de tweede verdieping een router (als externer?) ook van Ziggo en door Ziggo geplaatst omdat het modem op de begane grond gewoon amper werd gezien als WiFi punt. Allen op automatisch 2.4 en 5 GHz Recent hebben ze alle drie dezelfde Ssid naam gekregen. Het blijft een lastig iets omdat we met 5 tot 7 personen zijn in ons gezin en net zoveel laptops, tablets en iPhones en twee printers en een PlayStation 4. Het automatisch schakelen tussen de drie apparaten vwb signaalsterkte gaat niet goed. Ik wil daar vanaf en overweeg uw Orbi systeem. Gaat dat beter worden dan en wat adviseert u voor systeem. Moet het Ziggo modem dan in ‘bridge mode’? Ik hoop dat het duidelijk is?

Model: RBK53|Orbi AC3000 Tri-band WiFi System
Message 1 of 2
NTGRBenelux
NETGEAR Employee Retired

Re: Ik overweeg uw Orbi WiFi-systeem

Hoi, dat is een lekker vol huis inderdaad. Dit is inderdaad echt een klusje voor de Orbi RBK53, systeem is AC3000 wat de snelste is wat we hebben. voordeel is dat een tri-band systeem is met een dedigated backhaul, Dat houdt in dat er 1 van de 3 banden volledig gereserveerd is voor de dataoverdracht tussen de router en satellieten en dan blijven er nog 2 banden (2.4 & 5ghz banden) over voor de clients/apparaten. Als het heel druk is doordat het hele gezin op het netwerk zit dan blijft alles goed werken omdat het hiervoor gemaakt is. Roaming, 1SsID, beamforming etc, alle nieuwste technisch snufjes zittten erin. Komen ook steeds meer services zoals Circle etc die erop kunnen als extra's. Er zitten overigens ook overal poorten achterin voor bedrade aansluiting met b.v. gameconsols of PC's. Koop anders de ComputerTotaal van december, daar staan alle systemen in vergeleken met elkaar. Het is inderdaad handig dan om de Ziggo router in Bridge mode te zetten, die router gaat alleen maar zorgen voor storing/interferentie. Koop hem anders bij Coolblue, bol e.d., hier kun je altijd binnen een paar weken kosteloos retourneren en loop je geen risico.

Message 2 of 2
Discussion stats
  • 1 reply
  • 2134 views
  • 0 kudos
  • 2 in conversation