Reply

Re: Internet valt regelmatting weg

Steven200
Follower

Internet valt regelmatting weg

Hoi allemaal,

 

Ik heb problemen met mijn ORBI RBR50. Het internet valt regelmatig weg op mijn laptop. Zowel als ik via WIFI of Wired ben verbonden. 

Wanneer ik mijn laptop opnieuw opstart is het probleem opgelost. Los daarvan krijg ik op geen andere manier weer verbinding. 

 

De problemen heb ik zowel met Ziggo of kpn gehad. Dus daar kan het niet aanliggen. De IT afdeling van mijn werk geeft aan dat het wellicht in de instellingen kan zitten van de ORBI. Ik werk op via een VPN verbinding. 

 

Heeft iemand hier ook problemen mee? 

Model: RBR50|Orbi AC3000 Tri-band WiFi Router
Message 1 of 41
RK62
Initiate

Re: Internet valt regelmatting weg

Ik heb hetzelfde probleem. Blijkt dat Orbi wel wifi signalen zend/ontvangt, maar de internetverbinding valt weg. Met de lan-verbindingen bij andere apparaten is er geen probleem. Hier blijft ik fulltime internetverbinding behouden. De oorzaak ligt in het ORBI-basisstation.
Ik ben serieus aan het overwegen om deze rotzooi eruit te gooien en terug te gaan naar de vertrouwde Ubiquiti producten.
Message 2 of 41
NielsOudshoorn
Aspirant

Re: Internet valt regelmatting weg

Ik ervaar sinds deze week exact dezelfde problemen. Het systeem heeft tot dusver vanaf februari feilloos gedraaid, maar na de FW update van afgelopen week naar V2.5.2.4 heb ik met vrijwel alle apparaten problemen met een steeds wegvallende internet verbinding. Dus mocht je de oplossing weten, laat het hier ook even weten.

Message 3 of 41
wbreeman
Aspirant

Re: Internet valt regelmatting weg

Ik heb Hier exact hetzelfde probleem. En netgear geeft maar 90 dagen ondersteuning! Heeel slecht voor een dure router!
Message 4 of 41
PaasHaas
Initiate

Re: Internet valt regelmatting weg

Yep  ....... bij mij hetzelfde.

Is  na  deze   crash   ook   geen   verbinding     meer   mee   te   maken.

stekker   eruit   ........   na   1  minuut   stekker   er   weer   in ,  en alles werkt weer.

gebeurd toch zeker 1 keer in de week.

Message 5 of 41
DefermentNL
Aspirant

Re: Internet valt regelmatting weg

Ik ondervind sinds oktober dezelfde problemen. Ik zat nog op een oudere FW versie dan jullie, daar gebeurd het dus ook op. 

Er gaat iets niet lekker met die dingen...

 

Message 6 of 41
ChrisCox1952
Guide

Re: Internet valt regelmatting weg

Hier hetzelfde probleem, zowel wifi als bekabelde verbinding valt regelmatig ( enkele malen per dag ) weg, en herstelt zich dan weer vanzelf. Contact gehad met Ziggo, en medewerker Klantservice geeft aan dat hij bij het uitlezen van modem fouten ziet, hiervoor komt monteur 09.11.

Ik weet dus niet of het nu bij Ziggo of bij Netgear ligt, maar houd me aanbevolen voor oplossing welke ik zelf kan uitvoeren

Model: RBR50|Orbi AC3000 Tri-band WiFi Router
Message 7 of 41
Kikka_ip
Aspirant

Re: Internet valt regelmatting weg

Hi,

 

Ik heb net dezelfde problemen reeds maanden in Belgie met Telenet (begon deze zomer 2020), 3x modem van de provider vervangen, 4x technieker over de vloer, de Orbi router stuurde DHCP adressen door op de provider zijn subnet. Wat normaal niet mag.

Ondertussen nieuwe modem weeral, kabels aangepast van de provider (allemaal vervangen) en dus nog altijd problemen.
Alle RBS50 zijn geupdate naar laatste firmware en RBK50 ook (aangekocht in 2018). Probleem stopt niet, drop in WIFI, reset van de provider modem nodig en van de Orbi om opnieuw netwerk te krijgen. We hebben de provider modem zelfs in MAC bridging geplaatst om het DHCP subnet probleem te ontwijken. Steeds problemen.

Uit pure noodzaak (ik werk 100% thuis voor groot Amerikaans Software bedrijf dus na 2maand miserie kon ik niet anders) heb ik andere routers gekocht van Ubiquiti. Plots is alles opgelost en zit ik met stabiele wifi en stabiele routing.

Ik wil geen steen smijten naar Netgear of de Orbi, maar ik zou eens met andere router testen om zeker te zijn dat het niet aan je router ligt.

 

 

Message 8 of 41
ChrisCox1952
Guide

Re: Internet valt regelmatting weg

Even Update mbt Netgear, heb gisteren contact gehad met medewerker service, deze kon zien dat ik niet de laatste firmware had. Het rare was dat ik deze ook niet automatisch kon downloaden, dit met zijn ondersteuning dus handmatig gedaan ( nu versie 2.6.1.40) vanaf die tijd (nog) geen uitval gehad. toch maar niet te vroeg juichen. Houd community op de hoogte

Model: RBR50|Orbi AC3000 Tri-band WiFi Router
Message 9 of 41
wbreeman
Aspirant

Re: Internet valt regelmatting weg

Hi, I have the latest update but still same problems
Model: RBR50|Orbi AC3000 Tri-band WiFi Router
Message 10 of 41
KathyVdB
Aspirant

Re: Internet valt regelmatting weg

Hi kan je mij zeggen welk nummer je gebeld hebt  voor je support ? Ik heb hetzelfde probleem met mijn Orbi RBR50 v2 : internet valt de hele tijd weg, en het ligt niet aan Proximus want TV en zo doen het prima. 

Sinds je firmware update naar 2.6.140 is het probleem bij jou opgelost ? 

dank.

 

Model: RBR50|Orbi AC3000 Tri-band WiFi Router
Message 11 of 41
KathyVdB
Aspirant

Re: Internet valt regelmatting weg

hoi ik heb hetzelfde probleem ... is het bij jou opgelost sinds de update naar 2.6.1.40 ? 

kan je me het nummer geven van de supportafdeling, als ik de update alleen zo kan krijgen?

dank.

Model: RBR50|Orbi AC3000 Tri-band WiFi Router
Message 12 of 41
ChrisCox1952
Guide

Re: Internet valt regelmatting weg

Ik heb contact gestart via Netgear support website, kreeg daarna vrij snel reactie van service medewerker

 

Netgear Technical Support
http://support.netgear.com

 

Soirry dat antwoord even op zich heeft laten wachten, was verhinderd

 

Model: RBK53|Orbi AC3000 Tri-band WiFi System
Message 13 of 41
Patrickvg
Tutor

Re: Internet valt regelmatting weg

Beste
Ik had tot voor kort exact hetzelfde probleem. Heb 1 router en 3 satelieten, nu heb ik sinds 1 week nu alles overgezet op firmware v 2.6.1.40 en nu heb ik nergens meer last van. Het lijkt erop dat het zich loont om de firmware te upgraden. Je moet dit handmatig doen, anders krijg je het niet. Succes
Patrick
Message 14 of 41
PaasHaas
Initiate

Re: Internet valt regelmatting weg

Hier ook hetzelfde .

3 weken geleden  de update 2.6.1.40 geinstalleerd.

heb het probleem niet meer gehad.

Message 15 of 41
ChrisCox1952
Guide

Re: Internet valt regelmatting weg

HI Patrick

 

Ik heb de update gevonden, maar kan handleiding hoe handmatig te updaten niet vinden, heb jij daar iets van gevonden?

 

groet

 

 

Chris

Model: RBR50|Orbi AC3000 Tri-band WiFi Router
Message 16 of 41
Patrickvg
Tutor

Re: Internet valt regelmatting weg

Hoi Chris,
Hieronder de link

Succes
Patrick
"How do I check and manually update the firmware on my Orbi satellite? | Answer | NETGEAR Support" https://kb.netgear.com/000037217/How-do-I-check-and-manually-upgrade-the-firmware-on-my-Orbi-satelli...
Message 17 of 41
ChrisCox1952
Guide

Re: Internet valt regelmatting weg

Dank je wel Patrick

 

Groet

 

 

Chris

Model: RBK53|Orbi AC3000 Tri-band WiFi System
Message 18 of 41
Raymond3764
Tutor

Re: Internet valt regelmatting weg

Ook ik heb helaas het probleem, al enige tijd. Ben even kwijt wat mijn vorige firmware verdie was. Draai nu de nieuwste, V2.7.2.104, daarmee is het in ieder geval niet verholpen.

 

Is het bevestigd dat het met de 2.6.1.40 versie niet meer voorkomt? Dan zal ik hem proberen te downgraden. 

Heb ook nog een andere vraag: hebben jullie ook het probleem dat je zowel op de webpagina als in de app niet alle verbonden apparaten weergegeven worden?

Message 19 of 41
Patrickvg
Tutor

Re: Internet valt regelmatting weg

Beste

Ik draai nu inderdaad nog op  2.6.1.40 en ik kan zeggen dat het bij mij wel een heel stuk beter werkt. Heel soms valt de verbinding op wifi met mijn laptop even weg. Nu weet ik niet of dat misschien ook aan de laptop kan liggen. Maar in zijn algemeen, viel de verbinding tussen de sattelieten voorheen vaker weg en die is nu vrij stabiel.

 

Bedankt voor je bericht, dan kan ik misschien beter op deze versie blijven voorlopig.

 

gr

Message 20 of 41
Raymond3764
Tutor

Re: Internet valt regelmatting weg

Beste,

 

Zojuist downgrade gedaan van de firmware (versie 2.7.2.104 naar 2.6.1.40). Die jullie ook hebben. Ik zal het nu gaan monitoren. Het lukt nu goed te zijn/gaan.

 

In mijn geval was het iedere dag een of 2 apparaten die opeens geen WiFI hadden. De anderen hadden dat wel. Een dag later waren het weer andere apparaten.

Dit was bij jullie ook het issue?

 

Daarnaast valt mij al sinds ik hem heb (ruim 2 jaar) dat ik op het dashboard en in de app nooit alle apparaten zie die aangesloten zijn. Is dit ook een bug die nog niet behandeld wordt of doe ik iets verkeerd bij instellingen? Ik lees hier nier heel veel over, maar ik heb zo'n tick dat het moet kloppen in het beeld...

 

Alvast bedankt weer.

Model: RBR50|Orbi AC3000 Tri-band WiFi Router
Message 21 of 41
Patrickvg
Tutor

Re: Internet valt regelmatting weg

Beste
Ik had in zijn algemeen meer last dat de satelieten paar keer per dag niet meer verbonden waren met de router. Bij mij is ook soms wel eens dat een apparaat er niet in staat.
Ook geeft de orbi app op de smartphone soms aan dat een satteliet is verbonden met een andere satteliet dan hij daadwerkelijk mee is verbonden. Of te wel, ga ik op laptop naar de verbonden apparaten kijken in orbinet, is het heel anders.

Op dit moment werkt de wifi het meest stabiel, sinds ik het systeem heb. Maar totaal gezien, voor de prijs die je mag betalen, vind ik dat er te veel problemen zijn.
Als ik van thuis uit werk, valt mijn laptop regelmatig wifi weg, terwijl rechtsreeks op de kabel vanuit router van provider, valt de internet nooit weg.
Ben benieuwd of bij jou beter gaat nu.
Patrick
Message 22 of 41
Raymond3764
Tutor

Re: Internet valt regelmatting weg

Het lijk erop dat het beter werkt met deze firmware. Alleen, is het een oude firmware. Hoe zit het met de veiligheid???

 

Wat je terecht zegt, voor zoveel geld teveel bugs en rariteiten.

 

Positieve wat ik nu zie is dat ik in de app en webconsole meer dan 20 apparaten zie, terwijl ik nooit verder kwam dan 16. Dus er is wel degelijk een goede werking in deze firmware.

 

Ik zal de komende dagen blijven monitoren of het ook zo blijft.

 

Nog een vraag: Heb je bij tabblad Geavenceerd (in de browser console) bij  Geavenceerde instellingen --> draadoze instellingen ook de vinkjes aan bij: impicit beamforming, MU-MIMO en Snelle roaming ??

 

 

Message 23 of 41
Patrickvg
Tutor

Re: Internet valt regelmatting weg

Hoi 

Deze heb ik inderdaad aan staan, zie foto.

 

2021-02-06.png

Message 24 of 41
Patrickvg
Tutor

Re: Internet valt regelmatting weg

2021-02-06 (1).png

Message 25 of 41
Discussion stats