Reply

Re: Internet valt regelmatting weg

Raymond3764
Tutor

Re: Internet valt regelmatting weg

Dank je wel. Dat heb ik ook ingeschakeld.

 

Helaas was het te mooi om waar te zijn. Kom terug van mijn werk, wil mijn nieuwe werklaptop verbinden en ook mijn eigen reeds verbonden laptop. Beiden wel verbonden, maar geen internet. Na ruim een uur en paar keer herstarten hebben ze dan daadwerkelijk internet. Een uur later mijn werk laptop verbinding kwijt en niet meer te verbinden.

 

PS4 van mijn zoon ook geen wifi (lan aansluiting defect). Meermaals geprobeerd. Klappert. Dan wel en dan weer niet verbonden. Echt om gek van te worden.

 

Laatste strohalm (is al door velen geprobeerd) is da ik hem ga factory resetten en nogmaals instellen. 

Als dit het niet oplost, weer factory reset, in de doos en in de gemeente afval container. Zonde geld, dure troep en het werkt niet. Ben bang dat de standaard Ziggo router met extenders beter werkt. Maar dit kan toch niet waar zijn.

 

Is Netgear hiermee aan de alg of is dit een product wat ze opzij schuivn? Immers is de neuwe variant er.....

 

(sorry, frustratie zit ondertussen hoog).

Message 26 of 41
Patrickvg
Tutor

Re: Internet valt regelmatting weg

Kan ik me best iets bij voorstellen. Bij mij beperkt het zich nu tot enkele apparaten, waarbij de wifi even wegvalt en na 3 seconden er weer is.
Maar in zijn algemeen ben ik met je eens, gezien de kosten die ik betaald heb (1 router, 3 satelieten en 1 outdoor sateliet) en de keren dat het systeem niet werkt, kan eigenlijk niet!
Heb je geen garantie meer?
Vervelend!
Message 27 of 41
Raymond3764
Tutor

Re: Internet valt regelmatting weg

Deels helaas.

Helemaal opnieuw ingesteld en Firmware gelaten op 2.6.1.40.

Nu kan ik meer apparaten connecten en ze blijven ook verbonden. Nu al een aantal dagen. Geen WiFI problemen zo het lijkt.

Alleen zie ik zowel op de Webportal als in de App ongeveer 16 apparaten en meer niet. Terwijl het er ongeveer (inclusief bekabeld) een stuk of 25 moeten zijn.

 

Geprobeerd om de Firmware naar de meest recente versie te brengen. Dat is wel gelukt en alle apparaten kunnen connecten zonder problemen of dat ze opeens geen verbinding meer hebben. Alleen de verbonden apparaten zijn gewoon niet allemaal zichtbaar. Erg slecht, maar moet er maar mee leren leven ben ik bang. Maar als dit niet beter wordt, zal er bij mij geen Netgear meer komen. Zoveel geld en zoveel mankementen. Ook al is het iets kleins, cosmetisch, maar het moet gewoon werken. Je wilt toch elk apparaat afzonderlijk kunnen zien?

 

Wellicht dat ik ieder apparaat op mac-adres moet toevoegen en statisch maken. Maar dat lijkt me heel veel werk en onnodig. Zou het zo moeten doen.

Message 28 of 41
Patrickvg
Tutor

Re: Internet valt regelmatting weg

Hoi,

Ik vind inderdaad (reeds meerdere malen gezegd) dat de kwaliteit niet is wat je verwacht voor deze prijs. Het draait bij mij redelijk, want goed is het zeker niet. Een van de kids ervaart tijdens het spelen op de Ps4, continue dat de wifi even uitvalt voor 1 seconde en dan weer is. Voor gewoon browsen op internet is dat geen probleem, maar midden in een spel kan dat killing zijn. 

Ik zelf ervaar continue tijdens gesprekken met Teams, dat soms de verbinding een paar seconden wegvalt, zeker 1 keer per dag gebeurt dit. Ik heb al getest of aan de laptop kan liggen, maar op andere laptop en ook pc, gebeurt het ook. Gebruik ik rechstreeks op de router van de provider een kabel, is alles stabiel.

 

Eigenlijk ben ik er ook wel klaar mee, maar ja zoveel geld uitgegeven, dan ga je niet zomaar aan de kant zetten.

Maar indien ik ooit weer nieuw systeem koop, dan zeker geen Netgear (Orbi). 

 

Ik weet nu niet of ik de nieuwste firmware v7.2.104 moet installeren of dat ik op v2.6.1.40  moet blijven draaien. Is er iemand die kan bevestigen dat firmware v2.7.2.104 stabiel werkt?

Bedankt

Message 29 of 41
ChrisCox1952
Guide

Re: Internet valt regelmatting weg

Hallo Patrrickvg

 

Ik heb  update naar 7.2.104 gedaan en mag/kan zeggen dat hij bij mij stabiel is. 

Had 1 keer de indruk dat satelite nog eens update kreeg ( blauwe kleur erna) maar heb geen problemen ondervonden

Snelheid via Lan en wifi uitstekend ( gelijk aan abonnement dat ik heb), dus ik ben zover tevreden

 

succes en groet

 

Chris

Model: RBK53|Orbi AC3000 Tri-band WiFi System
Message 30 of 41
Raymond3764
Tutor

Re: Internet valt regelmatting weg

Hallo Chris,

 

Dat kan ik nu ook beamen met de nieuwste firmware. Snelheid werd en wordt ook nu behaald. Vooralsnog blijven ook alle apparaten geconnect. Dat ging mis maar is nu opgelost.

 

Maar heb jij ale aangesloten apparaten (bedraad/wifi) ook in beeld via webpagina en app?

 

Groet, Raymond

Message 31 of 41
ChrisCox1952
Guide

Re: Internet valt regelmatting weg

@Raymond3764 

 

ik kan alle apparaten zowel op web als in app zien. Ook satelites zijn ook te zien

 

groer

 

chris

Model: RBK53|Orbi AC3000 Tri-band WiFi System
Message 32 of 41
Raymond3764
Tutor

Re: Internet valt regelmatting weg

Gelukkig dat alles goed werkt bij jou.

Dat is het enige wat bij mij niet goed werkt. Maar ik ga ermee leren leven. Wellicht dat ze opeens zichtbaar worden.

Message 33 of 41
ChrisCox1952
Guide

Re: Internet valt regelmatting weg

@Raymond3764 

 

Ik heb een keer de satelieten verwijderd en ze opnieuw geinstalleerd, mogelijk dat dat geholpen heeft ?

Wel vlgs handleiding doen, dus satelieten niet te ver van basis station zetten bij installatie

Model: RBK53|Orbi AC3000 Tri-band WiFi System
Message 34 of 41
Raymond3764
Tutor

Re: Internet valt regelmatting weg

Dank je wel. Dat zou ik nog wel kunnen proberen.

Message 35 of 41
Richard_Bokma
Aspirant

Re: Internet valt regelmatting weg

Sinds Dec. 2020 veel problemen met wegvallen van internet. Okt. Heb ik het systeem gekocht om de nighthawk r7000 te vervangen. Vanaf het moment dat het internet wegvalt alles gedaan wat ik hierover kon vinden. Opnieuw installeren, firmware update 2x, fabrieksinstelling, etc. Nog steeds valt internet weg van de RBS50 terwijl de RBR wel internet heeft. Ik lees dat er meer mensen zijn die er problemen mee hebben. Maar zijn er nu echt oplossingen die helpen want ik ben aan het einde van mijn latijn om deze via het raam eruit te kinkerren.
Model: RBR50|Orbi AC3000 Tri-band WiFi Router
Message 36 of 41
mvanstralen
Aspirant

Re: Internet valt regelmatting weg

Misschien offtopic, maar ik kwam hier terecht na aanschaf van mijn Netgear Orbi RBR750 die na installatie ook internet problemen had. Daarvoor had ik een andere router waarmee internet in principe prima werkte. Ik ben Ziggo klant, met een Ubee EVW3200 modem. In mijn geval, zat het probleem in (de afstemming met) het Ziggo modem.

 

Symptomen

  • Wifi netwerk was OK overall in huis
  • Internet verbinding viel regelmatig weg
  • Orbi RBR750 router geeft een roze lamp tijdens internet onderbreking
  • Orbi RBR750 router en satelieten (2x RBS750) waren goed verbonden

 

Verklaring:

Na vanalles geprobeerd te hebben, bleek dat bij de installatie van de Orbi, volgens instructies, het modem automatisch terug gegaan was in router stand, in plaats van bridge modus, omdat er geen router aan verbonden was tijdens de herstart. De Orbi app geeft de instructie geeft om het modem te herstarten zonder de oude router er aan verbonden te hebben.

Doordat zowel modem (Ziggo Ubee EVW3200) als de router (Netgear Orbi RBR750) als router gingen functioneren, onstond er een conflict.

 

Oplossing

Het modem weer terug in bridge modus gezet. In mijn geval moest dat door Ziggo te bellen, want ik kon het niet zelf doen voor mijn modem.

 

Status

Internet doet het nu weer. Hopelijk blijft het goed gaan en ervaar ik geen soortgelijke problemen meer zoals anderen in deze thread. 

Message 37 of 41
Ghans
Aspirant

Re: Internet valt regelmatting weg

Ik sluit me aan bij genoemde uitval problemen, echter ik heb ook nog een ander probleem, dekking, ik heb inmiddels 7 satelieten en loop ik met bijv iphone van ene ruimte naar andere valt wifi weg, app blijft verbonden aan vorige sateliet en dan heb ik het over een afstand van maar 10 meter, bij meerdere bekend. Heb veelvuldig contact met Netgear gehad en instellingen aangepast, weinig verbetering helaas. Mijn vorige Apple netwerk was top, helaas zijn ze gestopt. Eigenlijk gewoon een waardeloos systeem anno 2021 en dus ook veel te duur voor een particulier woonhuis.

Model: RBR50|Orbi AC3000 Tri-band WiFi Router
Message 38 of 41
Marcov01
Initiate

Re: Internet valt regelmatting weg

Hi ik heb dit probleem ook gehad
Probleem kan zijn dat je ziggo modem niet in bridge mode staat. Dan heb je 2 routers achter elkaar dit levert ipadres problemen op.

De oplossnig was alles aansluiten op de ziggo modem(bridged) technicolor TC7210 / gele(internet)

20210815_113649.jpg

20210815_113732.jpg

  

poort 1. Anderekant van de kabel in de gele(internet) poort van je Orbi En dan de resetknop van de ziggo modem minimaal 10 seconden indrukken. De lampjes voor op gaan knipperen en de modem start op nieuw op.

Let wel de ziggo modem is door ziggo in bridge stand gezet dit kun je niet zelf doen hier voor bel je met ziggo
Model: RBR50|Orbi AC3000 Tri-band WiFi Router
Message 39 of 41
Richard_Bokma
Aspirant

Re: Internet valt regelmatting weg

Beste Marcov01,

 

Hiervoor had ik al een netgear Nighthawk dus router van ziggo stond al in bridge mode!

Het probleem is al verholpen door Netgear. Zij hebben de router omgewisseld en hierna beter internet dan ervoor!

 

Maar bedankt voor je feedback!

Model: RBK53|Orbi AC3000 Tri-band WiFi System
Message 40 of 41
Silvodehaas
Aspirant

Re: Internet valt regelmatting weg

Een ICT expert in huis gehad. Het bleek dat de CTS/RTS-drempel van mijn router op 64 stond (geavanceerde instellingen - draadloos internet). Dit is erg laag en is het onderstaande artikel (zie link) lezende via een firmware update doorgevoerd. De schrijver vergelijkt de maximale drempelwaarde van 2347 als een vierbaansweg zonder snelheidsmaatregelen….dan zou ik de stand van 64 vergelijken met een ‘single track road’ waar je al het dataverkeer over probeert te persen.

Ter illustratie, mijn router had bedraad een superverbinding van 700mb/s, alleen via WIFI kwam deze niet hoger dan 20mb/s. Nu weer 700mb/s bedraad én via de WIFI.

Afijn, ik hoop dat het jullie helpt, want na een paar maanden problemen en communicatie met Coolblue en Ziggo raakte ik ook gefrustreerd….

https://community.netgear.com/t5/Orbi-WiFi-6-AX-and-WiFi-6E-AXE/CTS-RTS/td-p/1888855
Message 41 of 41
Discussion stats