Reply

Re: Internetverbinding valt regelmatig weg

Hans-W
Follower

Internetverbinding valt regelmatig weg

Regelmatig krijg ik de melding 'geen internetverbinding', terwijl deze het wel doet. Ik moet dan de router resetten om weer een internetverbinding te hebben.

Ik merkte daarbij onlangs ook dat hij bij de aangesloten apparaten regelmatig apparaten mist (die wel werken) of aangeeft als wired terwijl deze via wifi zit (en andersom). Ik heb de meest recente firmware.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Model: R8000|Nighthawk X6 AC3200 Smart WIFI Router
Message 1 of 2
JPMR2
Aspirant

Re: Internetverbinding valt regelmatig weg

Met mijn RBR850 set (2 satellieten) heb ik de laatste tijd ook de vreemdste problemen.

 

- apparaten werken wel maar zijn niet zichtbaar in de divice liijst

- apparaten kiezen de router i.p.v. een satelliet die veel dichterbij staat (met name onze Ring deurbel, die maakt verbinding met de router terwijl er een satelliet op nog geen 2 meter afstand staat)

- internetverbinding valt regelmatig weg. PC opnieuw starten of router rebooten helpt dan wel

 

Voor een dermate duur systeem wat sinds eind oktober 2021 in gebruik is vind ik het ook een beetje belachelijk dat de support via de app nu al niet meer werkt. Bellen / chatten kan niet meer.

 

Op alle Orbi's staat firmware versie V4.6.3.16 Dat moet volgens de app de meest recente zijn, echter als ik op de site van Netgear zoek kom ik versie 4.6.7.13 tegen. Vreemd dat de app deze niet "ziet"

 

@Hans-WIs het bij jou al opgelost?

 

Message 2 of 2
Discussion stats
  • 1 reply
  • 983 views
  • 0 kudos
  • 2 in conversation