Reply

Mesh-systeem Orbi ervaringen met KPN TV

ArcoW
Follower

Mesh-systeem Orbi ervaringen met KPN TV

Hallo, na veel proberen en problemen met een TP-Link Deco X60 systeem is die ingeleverd. Ik ben nu op zoek naar een Wifi6 mesh systeem dat wél werkt.

Netwerk:

Experiabox V12 (Wifi disabled)

Daaraan: 2 Arris 5202 (4K) TV- boxen (LAN poorten 3 en 4)

Op LAN-poort 2 een switch. Daaraan diverse apparaten (PC's, printer, NShield, ...)

 

Wat ik nu wil is op de switch of op LAN-poort 1 van de experia een Wifi6 Mesh systeem zetten. Het moet in AP-mode staan, zodat de Experia alles kan bedienen en alles in hetzelfde netwerk zit.

Verder moeten natuurlijk wel nog steeds TV kunnen kijken; bij die TP-Link werkte het wisselen van zenders niet en kregen we meestal bevroren beeld of een foutmelding.

 

Ik zit te denken aan een Netgear Orbi RBK353, want waarschijnlijk hebben we 3 wifi-punten nodig.

Heeft iemand ervaring met dit systeem i.c.m. KPN iTV?

 

De problemen van die TP-Link was op de volgende punten (ik vermeld ze maar om deze problemen met een Netgear te voorkomen):

- de instelling van imcp snooping (of hoe dat dan ook mag heten) aan/uit maakte niets uit

- in AP-mode ging het soms toch als DHCP-server dienen

- Bij tijdelijk verwijderen van netwerkkabel van de Deco werkte het binnen een halve minuut.

- Getest met uiteindelijk alleen een netwerk van experiabox, tv-ontvanger en deco. De deco bleek het probleem

Message 1 of 1
Discussion stats
  • 0 replies
  • 1890 views
  • 0 kudos
  • 1 in conversation