Reply

NAS niet meer benaderbaar in de verkenner

Palitom
Tutor

NAS niet meer benaderbaar in de verkenner

Goedendag,

 

Ik heb mijn NAS aangesloten op mijn router. Daar heeft hij een IP adres gekregen. Ik zie mijn NAS dan ook wel als netwerkapparaat in mijn verkenner bij het netwerk staan. Probleem is echter dat hij niet in de mapstructuur zichtbaar is.
Als ik op het icoon van de NAS in het netwerk klik krijg ik een foutmelding. te weten:
Netgear Fout 0x80004002: Interface wordt niet ondersteund 
eronder staat:
https://192.168.1.25/admin/
met de keuzemogelijkheden opnieuw proberen, overslaan of annuleren

Ik heb Netgear RAIDar gewoon gestart en dat werkt prima. En op de beheerpagina kan ik ook niets vreemds ontdekken en lijkt alles heel normaal.
Heb al van alles geprobeerd maar kom er even niet meer uit....#durftevragen 

Alvast veel dank!!!

Palitom

Model: RNDU6000|ReadyNAS Ultra 6 Chassis only
Message 1 of 6
Henk--Jan
Tutor

Re: NAS niet meer benaderbaar in de verkenner

Misschien een stomme vraag, maar heb je shares aangemaakt? Ik ben zelf ook een tijdje aan het zoeken geweest, tot ik er achter kwam dat ik nog geen shares had aangemaakt. Toen ik dat had gedaan, kwam ook mijn NAS weer in verkenner te staan, en kon ik ze dus op die manier benaderen.

 

En welke services heb je aan staan? Bij mij staan (standaard) SMB, UPnP, HTTP en HTTPS aan...

 

Groeten,

Henk-Jan

Message 2 of 6
Palitom
Tutor

Re: NAS niet meer benaderbaar in de verkenner

Henk Jan,

Dank voor je reactie. Eea had uiteindelijk te maken met de laatste grote update van Windows. Daar hebben ze een ander protocol toegepast waardoor versie SMB1 daarvan niet meer werkte. Ik heb eea gewoon teruggezet (minder veilig), maar een nieuwe NAS kopen is me wel wat duur.

Arco

Message 3 of 6
Caddy67
Aspirant

Re: NAS niet meer benaderbaar in de verkenner

Hallo @Palitom,
Ik zit met exact hetzelfde probleem als jij op alle Windows 10 PC's in het netwerk. Naar aanleiding van je bericht heb ik  bij 'Windows onderdelen in of uitschakelen' gekeken en zie dat 'SMB Direct' aanstaat.

Kan je mij vertellen welke instellingen dat je gebruikt hebt om je shares weer zichtbaar te maken in verkenner?
Naamloos.png
Alvast bedankt!

Model: RND4000v2|ReadyNAS NV+ v2 Chassis only
Message 4 of 6
Palitom
Tutor

Re: NAS niet meer benaderbaar in de verkenner

Ga naar: C:\\windows\system32\

start het exe.bestand: optionalfeatures.exe

dan de optie: ondersteuniong voor SMB1.0/CIFS voor het delen van bestanden selecteren en alles drie de blokjes eronder ook aanvinken. 

NAS aanzetten, windows opnieuw opstarten en dan zou hij het moeten doen.

 

veel succes, palitom

Message 5 of 6
Caddy67
Aspirant

Re: NAS niet meer benaderbaar in de verkenner

Bedankt vooor je snelle bericht, ik heb de stappen doorgevoerd en SMB 1.0/CIFS-server was niet aangevinkt, bestand wel aangevinkt en opgeslagen. PC opnieuw gestart en server ook, helaas weer zelfde resultaat.
De Nas is wel zichtbaar in verkenner maar shares worden niet getoontAangepast.JPG

 

Knipsel.JPG

 

Message 6 of 6
Discussion stats
  • 5 replies
  • 4489 views
  • 2 kudos
  • 3 in conversation