Reply

Re: Nas don't start

afarensis
Guide

Nas don't start

Hallo

 

Ik heb een vervelend probleem met mijn ReadyNAS102.

Na een update vandaag (weet niet precies meer welke versie, maar wel de laatste) kreeg ik een foutmelding, zoiets van 'Er is iets fout gegaan'.

Hierrna startte de NAS niet meer goed op, het bovenste lampje (aan/uit) blijft maar knipperen. Dus ik kan niet meer in de interface komen.

Heb van alles geprobeerd, stekkers eruit en erin, met paperclip getracht te resetten, Knopjes 2 seconden of permanent ingedrukt gehouden, en omdat de NAS niet echt 'uit' gaat, lukt de volgende procedure ook niet:

Naar normal-mode:

  1. Paperclip in SYS gaatje achterin. Ingedrukt houden en NAS met aan/uit-knop aanzetten. Alle vier de lampjes moeten nu branden.
  2. Op backup knop klikken totdat lampjes act en 2 branden.
  3. Tenslotte met paperclip nog kort even kort in SYS-gaatje

Toen maar geprobeerd met RAIDair, Nas wordt wel herkend evenals het 'vast' ip-adres en de twee drives (vinkjes), maar.. de status 'Systeem start op' blijft maar staan. Na zo'n uur heb ik de moed maar opgegeven.

 

Hopelijk kan iemand mij helpen met dit vervelende probleem,,,

 

George

 

 

Model: RN10221D|ReadyNAS 100 Series 2- Bay (2x 1TB Desktop)
Message 1 of 4
NTGRBenelux
NETGEAR Employee Retired

Re: Nas don't start

Heb je al met support gebeld? Dat kan tijdens kantooruren op +31 (0)20-721 9080

Message 2 of 4
afarensis
Guide

Re: Nas don't start

Bedankt voor je reactie.....

 

Oh, ik dacht dat er alleen een Engels sprekende helpdesk beschikbaar was....
Maar... ik ben gisteravond zelf nog eens even bezig geweest om het op te lossen, en na wat speurwerk kwam ik erachter dat je via het bootmenu (wel een gedoe met een paperclip) de NAS kunt resetten. Ik heb de NAS via een OS reinstal weer aan de praat gekregen.
Mooi dus! Heb er wel een ander probleempje voor terug gekregen, Ik kan het wachtwoord niet meer resetten. Ik krijg de melding 'Password recovery is not available'. Is dat eenvoudig op te lossen, of kan ik daar ook beter over bellen?

Message 3 of 4
afarensis
Guide

Re: Nas don't start

Toch maar even gebeld. Ik had al wel met admin/admin, admin/leeg, maar even niet gedacht aan admin/password. Had ik kunnen bedenken, maar goed.

 

Dus.. alles opgelost..

 

Dank voor de hulp...

Message 4 of 4
Discussion stats
  • 3 replies
  • 2520 views
  • 2 kudos
  • 2 in conversation