Reply

Re: Orbi 753 en glasvezel

Wim2019
Aspirant

Orbi 753 en glasvezel

Goede dag allen,

Ik bezit een orbi 753 syteem en wil overstappen naar een andere provider (T-Mobile of KPN) voor internet en tv met glasvezel. De providers waar ik naar kan overstappen, hebben allen modems die niet in de bridge modes gezet kunnen worden.

Is het mogelijk om het orbi 753 direct achter het modem van de nieuwe provider aan te sluiten en toch alles goed werkend te krijgen?  Of kan de orbi 753 direct op de glasvezel worden aangesloten?

 

Wim

 

Message 1 of 6
Erik_W
Star

Re: Orbi 753 en glasvezel

Hallo Wim,

 

Dat is geen probleem. Ik heb zelf mijn Orib RBK853 achter het KPN-glasvezelmodem (Experiabox 10) hangen. De Wifi van de Experiabox heb ik uitgeschakeld. Alles werkt perfect. Het is wel aan te raden de Orbi als accesspoint te installeren, en niet als router. Dit i.v.m. dubbele IP-adressen (NAT).

succes.

Message 2 of 6
Wim2019
Aspirant

Re: Orbi 753 en glasvezel

Bedankt voor je info, Erik_W.

Message 3 of 6
Wim2019
Aspirant

Re: Orbi 753 en glasvezel

Ik gebruik de Orbi mede omdat ik een domotica systeem zelf optuig en daardoor vele ip adressen en poorten vast heb liggen. Dier zitten nu in de Orbi. Liefst zou ik deze reeks willen blijven gebruiken via de Orbi.

Maar kun je kiezen bij het modem van Kpn welk interne reeks aan ip adressen je wil gebruiken? BV 192.168.2.xxx ?

Als je de oribi niet als router gebruikt wordt, is het dan mogelijk om diverse nieuwe invoer te backuppen in het kpn modem?

Wim

 

Message 4 of 6
Ooievaar
Aspirant

Re: Orbi 753 en glasvezel

Gebruik de Orbi als router.
Zorg dat de IP-reeks van de router van de provider buiten die van de Orbi ligt. Dan kan je jouw oude IP-reeks, met al jouw domotica-spul, gewoon hergebruiken.

Message 5 of 6
Wim2019
Aspirant

Re: Orbi 753 en glasvezel

Is een goed idee. Bedankt voor je info.

Wim

Message 6 of 6
Discussion stats
  • 5 replies
  • 1841 views
  • 0 kudos
  • 3 in conversation