Reply

Orbi RBK 353 - 100EUS (RBR 350 / AX1800) aansluiten op BOX12 iTV van KPN

GerryM55
Follower

Orbi RBK 353 - 100EUS (RBR 350 / AX1800) aansluiten op BOX12 iTV van KPN

Mijn Router en Satellieten willen niet goed werken met mijn router BOX12 van KPN. Voorheen waren ze aangesloten op mijn kabelrouter (van Sagemcom ...maar die stond in Bridge mode. Dit werkte perfect. Nu ik op KPN glasvezel ben overgegaan lukt het niet om de Orbi in AP mode goed te laten functioneren.


Omdat de KPN BOX12 (Okk Sagemcom) niet in bridgemode kan; heb ik de Orbi router in AP mode moeten zetten.

Vanuit de gele WAN poort van de de Orbi heb ik een UTP kabel aangesloten op een poort van de BOX12.

Uiteraard werd de beide routers/AP daarna gereset. 

 

Nu is het zo dat de Orbi wel zichtbaar is en ik er soms wel op kan inloggen maar hij valt steeds weg en de Wifi verbindt dan wel maar zegt vaak dat er alleen een netwerkverninding is en geen Wifi. Een van de satellieten wil pertinent geen verbinding meer maken.

Ik heb alles al diverse malen helemaal opnieuw geinstalleerd vanuit de default waarden van de Orbi met zijn satellieten maar dat mocht niet baten. Is het mogelijk dat de interne WIFI van de BOX12 de Orbi stoort ? Ik heb de Wifi in de BOX12 ook al eens uitgeschakeld zonder dat de situatie verbeterde.

Message 1 of 1
Discussion stats
  • 0 replies
  • 795 views
  • 0 kudos
  • 1 in conversation