Reply

Orbi outdoor met Philips Hue

arstaal
Follower

Orbi outdoor met Philips Hue

Hoi,

 

ik heb een probleempje welke ik niet weet hoe ik het moet oplossen.

 

Ik heb de RBK50 met daarbij 2 rbs20 satellieten en een Orbi outdoor.

 

Ergens gaat er buiten(dus ik denk met de Orbi Outdoor) iets niet goed. Ik heb buiten een Philips Hue lamp hangen en ik kan deze niet bedienen met de Hue app. Eveneens heb ik een osram buitenplug gekocht en deze geprobeerd buiten te installeren en te gebruiken en te bedienen met de Hue app.

 

Als de plug en lamp binnenshuis installeer gaat alles goed en zijn beide met de Hue app te bedienen. Echter als ik ze buiten installeer en ik denk dat ze dan connecten met de Outdoor Orbi, dan kan ik beide niet bedienen.

 

Weet iemand waarom niet? Heeft het iets met Zigbee te maken?

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Groet,

 

Adri

Model: RBR50|Orbi AC3000 Tri-band WiFi Router
Message 1 of 2
MichelvanEunen
Aspirant

Re: Orbi outdoor met Philips Hue

Er wordt door de Hue Bridge een sepaaat netwerk aangemaakt wat het 'Zigbee'netwerk heet. Dit is een ander netwerk dan je WiFi netwerk. De lamp en de Osram stekker maken verbinding met je Zigbee netwerk, en niet met je WiFi netwerk. 

 

Of je Zigbee netwerk komt niet tot aan buiten vanaf de bridge. Dit is op te lossen door halverweg de afstand hiertussen een extra Hue lamp te plaatsen in je woonkamer in een armatuur. Ook het Zigbee netwerk is een mesh, dus de ene lamp vangt het netwerk op en stuurhet weer door naar de tweede, hierdoor kun je door middel van tussen stappen toch naar de tuin komen.

 

HEt zou ook kunnen dat je WiFi netwek je Zigbee netwerk stoort. Dit is op te lossen door in de app van Hue je Zigbee netwerk bij de instellingen op een ander kanaal te zetten. 

 

Ik weet niet of je in je meterkast de Orbi router en de Hue bridge naast elkaar hebt staan? Maar De Hue app wijst je er op dat het niet aan te raden is deze twee apparaten naast elkaar te hebben staan in verband met storing op elkaar....

 

Wellicht kun je hier wat mee...

Message 2 of 2
Discussion stats
  • 1 reply
  • 1529 views
  • 0 kudos
  • 2 in conversation