Reply

Re: R7000 connectie problemen

Speksjans
Star

R7000 connectie problemen

Hallo,
Ik heb connectie problemen met de R7000 sinds ik op de laatste firmware V1.0.9.64_10.2.64
De wifi verbiding valt weg gedurende de dag en telkens als een device (iemand komt thuis en smartphone komt op het wifi netwerk) zich aanmeld dan ontstaan er problemen. De wifi lijkt om de beurt weg te vallen bij een willekeurig apparaat.
Als er verbinding is dan is deze zeer traag. Het enige dat ik in de logfile kan terug vinden is de melding: [WLAN access rejected: incorrect security]
Zelfs is het dan niet mogelijk om via een LAN verbiding te maken met het modem, als ik probeer te pingen dan krijg ik geen request.
Zijn er meer mensen met dergelijke problemen? Heeft iemand een oplossing naast het terugzetten van een oudere firmware versie?
Ben zeer benieuwd.

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 1 of 56
FrankHe
NETGEAR Employee Retired

Re: R7000 connectie problemen

Hallo @Speksjans

 

Welkom bij de NETGEAR-community.

 

Kun je alsjeblieft even teruggaan naar de vorige versie? Om hier te vinden

 

Onze ontwikkelaars werken aan het oplossen van dat probleem.

 

Vriendelijke groeten

 

FrankHe
NETGEAR Community

 

 

Message 2 of 56
Speksjans
Star

Re: R7000 connectie problemen

Hallo Frank,

Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat er aan dit issue wordt gewerkt!

Is er een voorzichtige planning bekend van een nieuwe firmware release?

Ik ga terug naar een oudere versie van firmware om weer een stabiel netwerk te krijgen.

 

Model: R7000P|Nighthawk AC2300 Smart WiFi Dual Band Gigabit Router
Message 3 of 56
FrankHe
NETGEAR Employee Retired

Re: R7000 connectie problemen

Hallo @Speksjans,

 

Helaas heb ik momenteel geen ETA.

 

Als u uw router registreert onder my.netgear, ontvangt u automatisch e-mails als er iets nieuws beschikbaar is.

 

Vriendelijke groeten

FrankHe
NETGEAR Community

Message 4 of 56
Speksjans
Star

Re: R7000 connectie problemen

Hallo,

Ik zie dat er een nieuwe firmware versie beschikbaar is 1.0.9.88.

Is in deze firmware vesie ook het connectie issue opgelost? Ik kan dit niet specifiek uit de release notes halen.

 

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 5 of 56
FrankHe
NETGEAR Employee Retired

Re: R7000 connectie problemen

Hallo @Speksjans,

 

Er zijn enkele verbeteringen in de stabiliteit. Eigenlijk had het probleem moeten zijn opgelost.

 

Vriendelijke groeten

 

FrankHe
NETGEAR Community

Message 6 of 56
Benvan68
Guide

Re: R7000 connectie problemen

Goedemorgen,

 

Wij hebben exact hetzelfde probleem sinds enkele maanden, heel frustrerend. Probleem doet zich wisselend voor en betreft telkens andere en/of alle devices. Enige mogelijkheid is om iederen keer de router fysiek te resetten en dan gaat het weer een weekje (of korter) goed. Het begint dan met traagheid in de verbinding op alle devices, kort daarna helemaal geen connectie meer ??

 

Ondanks upgrade van de laatste firmware heeft dit issue nog niet geleid tot een oplossing, hopelijk binnenkort alsnog ?

ps. Uit de logging kan ik ook niet achterhalen wat de reden van uitval Wifi is.

 

Mvrgr.

Ben 

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 7 of 56
Speksjans
Star

Re: R7000 connectie problemen

Ik heb het idee dat het in de firmware zit in de 60 range. Ik ben terug naar de oude firmware 34, deze draait bij mij stabiel en zonder problemen.
Als ik in de logfile kijk dan zie ik dat een device met lan problemen telkens om de paar seconden een ander ip adres krijgt. Mogelijk een issue met de dhcp server van de router. Dit is in onderzoek bij Netgear.
Message 8 of 56
FrankHe
NETGEAR Employee Retired

Re: R7000 connectie problemen

Hallo @Speksjans,

 

Bedankt voor de info. Houd me alsjeblieft op de hoogte.

 

Vriendelijke groeten

FrankHe
NETGEAR Community

Message 9 of 56
Benvan68
Guide

Re: R7000 connectie problemen

Helaas kom ik niet verder met de Netgear Expert Dawid ovv Case #: 41504975.   

Hij geeft nu ook aan dat hij er niets mee kan en dat hij geen RMA oid kan maken ivm garantietermijn.

Ik overweeg  om een  andere (nieuwe) router aan te schaffen,  nog suggesties ?

Iig bedankt voor alle reacties tot nu toe, 

Mvrgr

Ben

Message 10 of 56
Speksjans
Star

Re: R7000 connectie problemen

Ik heb van de Netgear support een tweede beta firmware versie gekregen. Deze heb ik vanmiddag geinstalleerd. Ik ben benieuwd of deze stabiel is. De laatste dagen was kon ik elke dag de router opnieuw rebooten. Hoop dat het met deze versie is opgelost, ik hou je op de hoogte.

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 11 of 56
FrankHe
NETGEAR Employee Retired

Re: R7000 connectie problemen

Hallo @Speksjans,

 

Bedankt voor de informatie.

 

Vriendelijke groeten

FrankHe
NETGEAR Community

Message 12 of 56
JohN__
Tutor

Re: R7000 connectie problemen

Volgende week op vakantie, van ellende maar een timer op de 220V gezet om een reboot te forceren dagelijks. Ik kom anders nooit meer bij bestanden en camera’s op locatie. Drama fw!!
Message 13 of 56
Benvan68
Guide

Re: R7000 connectie problemen

@Speksjans , Zou je kunnen aangeven of de beta versie afgelopen 1,5 week beter danwel stabieler werkt en zoja welk beta versie nummer het  betreft?

Dit wordt mij gevraagd nav mijn casenummer bij 41504975 bij Netgear Support door Dawid (Netgear Technical Support.)

 

Wellicht is het mogelijk om dezelfde beta versie te kunnen testen of te installeren.

 

Mvrgr.

Ben

Message 14 of 56
Speksjans
Star

Re: R7000 connectie problemen

Hallo Ben,

Ik heb als laatste de firmware versie (R7000-V1.0.9.89_10.2.89_0722_wifi_debug) getest. Deze heb ik vorige week maandag avond geinstalleerd, dinsdag en woensdag werkte alles prima. Ook waren de speedtesten goed. Donderdag middag begonnen bij mij weer problemen. Mijn vrouw en zoon hadden af en toe geen wifi verbinding met de router. 's Avonds heb ik in de log file gekeken en zag verder geen bijzonderheden. Voor de zekerheid heb ik de debug log laten meelopen. Er ging toen iets niet goed op mijn windows 10 pc, deze starte uit zichzelf opnieuw op (had op zich niets met de router te maken). 

Daarna ging het helemaal mis, de webinterface van de router is niet meer te benaderen, ook lukt pingen niet meer. Ik start de router opnieuw op en telkens loopt deze na circa 10 minuten helemaal vast. Ik heb deze weer gereset naar de fabrieks instellingen. Dan lijkt het weer een dag of zo goed te gaan. Dan beginnen bij mij weer te problemen terug te komen.

Omdat mijn vrouw de internet verbinding ook voor haar bedrijf nodig heeft heb ik een andere router geinstalleerd. Ik heb niet het vertrouwen dat de problemen op korte termijn zijn opgelost. Het kan natuurlijk zijn dat deze firmware bij jou wel werkt. Een en ander kan ook afhangen van de door Netgear gebruikte chipset. Het is in mijn ogen het proberen waart. Succes ermee!

Message 15 of 56
Benvan68
Guide

Re: R7000 connectie problemen

Dank voor je reactie,

Moderator Netgear wil mijn probleem sluiten, ten eerste omdat er geen garantie meer op zit en ten tweede omdat hij inschat dat de firmware niet zal leiden tot de oplossing. Nu heb ik een zelfde router in mijn bezit van een collega die 'm niet meer gebruikt alleen heeft hij hier andere software op geinstalleerd (AsusWRT-Merlin) dus kan ik de router eigenlijk nog niet 1 op 1 testen. 

 

Weet een van jullie hoe ik de originele Netgear firmware weer terug kan zetten (flashen) zodat ik het verschil alsnog kan testen?    

 

De netgear app werkt nu nl. niet meer en ik had het idee om na een backup gemaakt te hebben deze terug te zetten op deze R7000 AC1900 router. 

 

Alvast bedankt en anders toch maar een andere (mesh) router..

Groet,

Ben

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 16 of 56
JohN__
Tutor

Re: R7000 connectie problemen

Ik heb twee maal R7000 in bezit, één als router ander als AP. Beide geswitched en hetzelfde probleem, router is prima firmware is bagger. Als ik thuis kom van vakantie ligt er een Ubiquiti pakketje klaar om geïnstalleerd te worden. Helemaal klaar met alle Netgear zooi. Om de dag dat ding van de stroom af halen om te rebooten ben ik helemaal klaar mee.
Message 17 of 56
Speksjans
Star

Re: R7000 connectie problemen

Hallo Ben,

Mijn garantie was ook als geruime tijd afgelopen. Ik moet eerlijk aangeven dat de R7000 bij altijd zonder problemen heeft gewerkt. Vooral het wifi bereik (ondanks een nieuw huis) vond ik erg goed. De problemem begonnen bij mij met de latere firmware versies in de 60.

Misschien 'moet' je de router van de collega eens testen met de alternatieve firmware. Deze is misschien wel stabiel..

Zelf weet ik zo even niet hoe je de originele firmware kunt flashen, misschien staan er wel tips op dit of een ander forum.

Zelf ben ik overgestapt op Ubiquiti, wat tot nu toe er goed werkt maar is wel een behoorlijk stuk duurder. Succes ermee!

Message 18 of 56
FrankHe
NETGEAR Employee Retired

Re: R7000 connectie problemen

Hallo @Benvan68,

 

Dit artikel helpt u bij het herstellen van de originele software.

 

Vriendelijke groeten

 

FrankHe
NETGEAR Community

Message 19 of 56
Speksjans
Star

Re: R7000 connectie problemen

Dat is grappig, ik ben ook overgestapt naar Ubiquiti sinds een week. Wel wat duurder maar draait als een tierelier... De client afhandeling gaat nu veel sneller en de speedtesten zijn veel constanter.

 

Message 20 of 56
Benvan68
Guide

Re: R7000 connectie problemen

@Speksjans@FrankHe @JohN__ 

 

Ik wil jullie alle bedanken voor julie reactie's en meedenken, het lijkt er inderdaad op dat ASUSwrt software zowel stabieler alsook een groter bereik heeft. Ik ga dit aankomende week verder testen en daarna mijn eigen router ook flashen naar de laatste firmware van Asuswrt. 

Mvrgr.

Ben

Message 21 of 56
Kneh59
Guide

Re: R7000 connectie problemen

Ik heb sinds de installatie van Firmware R7000-V1.0.9.88_10.2.88 nog steeds connectieproblemen.
De verbinding met internet wordt random bijn elke dag verbroken en dan moet het modem gereset worden door de voedingsspannning even te onderbreken.

 

Wanneer gaat Netgaer dit fixen?

 

Henk 

Model: R7000P|Nighthawk AC2300 Smart WiFi Dual Band Gigabit Router
Message 22 of 56
Kneh59
Guide

Re: R7000 connectie problemen

Ik heb het zelfde probleem de firmware R7000-V1.0.9.88_10.2.88 heeft hetzelfde probleem.

De verbinding met internet wordt regelmatig verbroken en het modem moet dan gesreset worden door de voedingsspanning even de onderbreken.

 

Netgear wanneer wordt dit gefixt.

Henk 

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 23 of 56
Benvan68
Guide

Re: R7000 connectie problemen

Dag Henk,
Ik heb als laatste mn router gereset en opnieuw aantal instellingen uitgevoerd.
Router draait op dit moment 2 weken stabiel en dat heb ik sinds de problemen niet meer gehad. Het lijkt nu beter/goed te gaan.
Misschien een optie dit te proberen.
Mvrgr
Ben
Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 24 of 56
Louis55
Tutor

Re: R7000 connectie problemen

Ben helaas nieuw op dit forum. Heb zelfde probleem als eerder gemeld.

Heb de R7000 een paar jaar. Werkt super. Maar sinds mijn update naar laatste versie, hopeloos.

Je zou er zo een echtscheiding van krijgen 😉 

Maar even serieus, waanneer lossen jullie dit probleem op.

Zijn er al vooruitzichten. Draai de laatse update gewoon terug.

Zou dat zelf wel willen, maar heb daar de kennis niet voor. 

Message 25 of 56
Discussion stats
  • 55 replies
  • 17486 views
  • 16 kudos
  • 11 in conversation