Reply

Re: R7000 connectie problemen

Kneh59
Guide

Re: R7000 connectie problemen

Hoi Ben,

Je meldt dat je een reset hebt gedaan, bedoel je daar een fabrieksreset mee?

Zo nee, welke instellingen heb je dan opnieuw gedaan?

 

Alvast bedankt voor je reactie.

 

Mvg,

Henk

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 26 of 56
Benvan68
Guide

Re: R7000 connectie problemen

Hallo Henk,

Ik heb de reset knop gebruikt om de router te resetten en heb bepaalde instellingen opnieuw handmatig ingesteld. In tegenstelling tot mijn actie daarvoor (backup gemaakt en deze na reset gerestored) heb ik nu, vooralsnog, geen problemen meer. Dus schijnbaar zit er toch een verschil tussen beide. Hopelijk je hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

Mvrgr.

Ben

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 27 of 56
Louis55
Tutor

Re: R7000 connectie problemen

Hallo Ben. Ik ben een leek op dit gebied. Is alleen resetten naar fabrieksinstellingen voldoende?

Ik neem aan dat je wel op de laatste update van de firmware moet zitten,. 

Want daar gaat het blijkbaar fout. 

Gr. Louis

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 28 of 56
Benvan68
Guide

Re: R7000 connectie problemen

Goedenavond,
Dat klopt, na download en installatie vd laatste firmware heb ik de router gereset en opnieuw ingesteld. Daarna tot nu toe, geen problemen meer gehad.
Gr
B
Model: A7000|Nighthawk AC1900 WiFi USB Adapter - USB 3.0
Message 29 of 56
Kneh59
Guide

Re: R7000 connectie problemen

Hallo Ben,

 

Na een hardware reset heb ik ook alles opnieuw ingesteld.
Nu heb ik geen problemen meer.

Mij huidige Firmware versie is V1.0.9.88_10.2.88

 

Bedankt voor de info.

 

Met vriendelijke groet,

Henk

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 30 of 56
Louis55
Tutor

Re: R7000 connectie problemen

Heb ook afgelopen vrijdag reset gedaan. Loopt tot nu toe goed. Niets gek gemerkt. Bedankt voor de tip. Tevens huwelijk gered 👍😁
Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 31 of 56
Benvan68
Guide

Re: R7000 connectie problemen

Perfect Henk, 

Mooi dat het  gelukt is!

 

Gr.

Ben

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 32 of 56
Benvan68
Guide

Re: R7000 connectie problemen

@FrankHe,

 

Hallo, de 5Ghz band valt  telkens met regelmaat weer weg .

Ivm Corona virus moet ik nu wel thuiswerken, is er inmiddels misschien al een structurele oplossing. Want het gaat alleen tijdelijk goed na  algehele reset van dit model router ! 

Het is echt geen werken zo. 

 

Graag uw antwoordt,

Mvrgr.

Ben Ros

Message 33 of 56
Kneh59
Guide

Re: R7000 connectie problemen

Beste Ben,

 

Blijkbaar heeft Netgear nog steeds geen goed werkende Firmware.

 

Ze hebben blijkbaar liever dat je een nieuwe router koopt.

 

Alleen snappen ze denk ik niet dan wanner er geen support meer wordt gegeven klant niet zo gauw een Netgear router meer zullen kopen.

 

Wanneer je een Firmware update geeft die blijkbaar achteraf niet goed blikt te werken kun je deze Firmware toch op zijn minst contoleren en opnieuw ter beschikking stellen.

 

Je kunt wel downgraden naaar een ouder versie maar dat komt de veligheid zeker niet ten goede.

 

Daarom heb ik besloten de router niet meer te gebruiken en heb een andere gekocht.

 

Succes verder.

Groeten,

Henk

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 34 of 56
Benvan68
Guide

Re: R7000 connectie problemen

Dag Henk,

 

Bedankt voor je reply en ik denk dat ik het niet anders dan met je eens kan zijn.

Toch ben  ik wel benieuwd welke keus je hebt gemaakt.

Ondanks dat dit model router altijd  goed heeft gedraaid maar sinds een jaar  niet meer zoals verwacht, rest mij niets anders dan ook voor een ander te moeten kiezen, vooral wanneer je in een tijd zit dat werken op afstand  wordt afgedwongen. 

Omdat je in de Zorg werkt met alle risico's van dien, jammer dat Netgear hier verder niets meer mee doet.  

Ik wens jouw ook alle succes in de toekomst, bye bye!

Ben

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 35 of 56
Kneh59
Guide

Re: R7000 connectie problemen

Beste Ben,

 

De keuze voor de nieuwe router is voor mij makkelijk vergaan.

 

Ik was jaren klant bij provider Caiway.

 

Door steeds meer storingen met internet en TV en een slechte klantenservice ben ik overgegaan naar de KPN.

 

KPN levert een modem/router met het totaal pakket mee, de zogenaamde Experia box.

 

Tot nu ben ik tevreden over de modem/router.

 

Mocht dit anders worden kan ik het modem in de zogenaamde bridge modus laten zetten waarddor ik achter het KPN modem een eigen router kan plaatsen.

 

Op deze site kun je veel informatie vinden over diverse routers. www.routershop.nl

 

 

Het is echt belachelijk dat Netgear haar klanten in de steek laat staan, zeker in deze tijd waar digitale communicatie erg belangrijk is.

 

Succes met het uitzoeken van een nieuwe router en sterkte de komende tijd.

 

Met vriendelijke groet,

 

Henk

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 36 of 56
Groofer
Aspirant

Re: R7000 connectie problemen

Ook ik ondervind de laatste paar maanden veel problemen met de internetverbinding en deze router.

Mijn ziggo modem staat in bridege mode. Ik heb hier jaren lang geen problemen mee gehad. Als het internet wegvalt moet ik de router even spanningsloos maken. Vervolgens heb ik weer internet verbinding. Hopelijk komen ze binnenkort met een nieuwe firmware. Anders zit er niets anders op dan een andere router kopen, maar dit wordt zeker geen netgear meer!.

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 37 of 56
Kneh59
Guide

Re: R7000 connectie problemen

Beste Groofer,

 

Ondanks de vele kalchten op dit forum zie ik nog steeds geen bewegin vanuit Netgear.

De meest recente Firmware is van 15-08-2019 Firmware-update 1.0.9.88.

Sindsdien is er geen goedwerkende upodate meer uitgegeven.

 

Ik heb net deze Tweet geplaats op het Twitter acoount van Netgear: 

 

Wanneer komen jullie met een werkende update voor de Router R7000 ??
De 7/4/19 - Firmware-update 1.0.9.88 voor R7000 heeft nog steeds een bug.
De verbinding met internet wordt steeds verbroken en ik moet het modem resetten om opnieuw verbinding te maken.
Er zijn veel klanten op het Netgear-forum die dit probleem hebben.
Wanneer nemen jullie je verantwoordelijkheid en los je dit op?
Vooral in deze tijd met het Corona-virus werken veel mensen vanuit huis.

En dan is het heel vervelend dat de verbinding regelmatig verbroken wordt!
Doe er iets aan!!!!!
Anders verlies je veel klanten.
Een erg teleurgestelde klant.

 

Ben benieuwd ho hier op wordt gereageerd.

 

Ik laat het jullie weten.

 

Met vriendelijke groet,

Henk

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 38 of 56
JohN__
Tutor

Re: R7000 connectie problemen

Oplossing: flikker dat ding gewoon weg en koop iets betrouwbaars, ze verdommen het er iets aan te doen. Bagger bedrijf.
Message 39 of 56
Louis55
Tutor

Re: R7000 connectie problemen

Heb hem eruit gegooid. En een Rax80 aangeschaft. Super goed.
Message 40 of 56
Benvan68
Guide

Re: R7000 connectie problemen

Super actie Henk,
Ik ben eveneens heel benieuwd maar vrees toch het ergste, wat ik voor de time-being nog geprobeerd heb is om het kanaal te wijzigen vd 5ghz WiFi band. In afwachting, lijkt iets stabieler...
Groet, Ben
Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 41 of 56
Kneh59
Guide

Re: R7000 connectie problemen

Hoi Ben,

 

Nog geen enkele reactie van Netgear op Twitter ontvangen.

 

Ook op een klacht via hun site heb ik ook nog geen reactie ontvangen.

Het is overigens niet eenvoudig om een klacht in te dienen als je garantie termijn is verstreken.

Je moet de aankoopdatum invullen of het serienummer.

Er was een keuze om te kiezen voor "ik heb geen serienummer" via deze weg heb ik de klacht ingediend.

Blijkbaar laten ze hun klanten in de steek als de garantie termijn verstreken is.

 

Conclusie:  NOOIT MEER EEN NETGEAR PRODUCT VOOR MIJ, OFTEWEL NIET-GEAR 

 

Groeten,

Henk

 

 

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 42 of 56
Benvan68
Guide

Re: R7000 connectie problemen

Ik kan me je conclusie voorstellen Henk,  ik heb ooit ook eens een poging ondernomen nadat de garantietermijn was verstreken maar tevergeefs. Zoals  ik in mijn  vorig mailbericht hebt aangegeven  kun je volgende nog proberen,  onverwachts draait dit enkele dagen (nog) stabiel:

login  in config van router, kies vervolgens voor: Basis > Draadloos > draadloos netwerk (5Ghz) > stel kanaal 44 in . Het kan zijn dat je een ander kanaal in moet/kunt stellen. Dit is afhankelijk op welk kanaal  anderen in je omgeving zitten te werken.

Met programma inSIDDer kun je kijken welke kanalen je buren gebruiken.

Succes en anders toch een andere router, tegenwoordig met nieuw e wifi AX  technologie maar de devices heb ik hier nog niet voor. Zal snel komen maar wacht nog even af hoelang de R7000 nu stabiel blijft. 

Mvrgr.

Ben

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 43 of 56
Benvan68
Guide

Re: R7000 connectie problemen

@Allen,

Schijnbaar is er sinds 2 april nieuwe firmware beschikbaar echter ik zie niets staan dat er problemen met wifi zouden zijn opgelost in deze versie.

En daar kwam ik vanavond al achter nadat ik rond 18:00 uur de laatste firmware versie heb geinstalleerd. Weer op meerder W10 devices (laptop en desktop) dat de wifi verbinding op de 5Ghz verbinding een aantal seconden wegvalt. Het lijkt erop dat de router niet goed omgaat met uitgeven van DHCP ipadressen. Om dit uit te sluiten ga ik de W10 devices van mij (desktop en laptop) en die van mijn zoon (laptop) een vast ip adres toekennen om te kijken of dat het probleem mogelijk oplost.

Het advies van Netgear om mogelijk een oudere versie firmware te installeren vindt ik Kul verhaal want dan zit je weer met mogelijke beveiligingsissues, geen optie dus! Wordt (vooralsnog) vervolgt anders rest mij ook een andere keus Router, de eerder genoemde Ubiquiti lijkt een serieuze kandidaat te worden!

Mvrgr.

Ben

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 44 of 56
Kneh59
Guide

Re: R7000 connectie problemen

Hi Ben,

 

Het advies van Netgear om mogelijk een oudere versie firmware te installeren

 

Dit is inderdaad een belachelijk advies.

Ze geven de firmware updates ook uit voor security issues.  

 

Inderdaad geen optie dus.

 

Overigens heb ik nog geen enkele reactie van Netgear ontvangen.

 

Voor mij dus never nooit een Netgear product meer.

 

Groeten,

Henk

 

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 45 of 56
Benvan68
Guide

Re: R7000 connectie problemen laatste Update

Eindelijk  is er door Netgear weer een nieuwe firmwareversie voor dit type router vrijgegeven.  Gehoopt en verwacht maar ook nu is  het probleem niet verholpen en dus mijn inziens het probleem ook niet serieus genomen. 

Met name omdat het probleem wel wordt bevestigd want kort na  de vrijgave van laatste firmware kun t U lezen om het probleem mogelijk op te lossen door zelf te kijken/te onderzoeken welke bandbreedte in uw  omgeving wordt gebruikt en voor  een ander (minder druk kanaal) te kiezen.  

 

Echter ook nu valt de   5Ghz verbinding willkeurig voor een aantal seconden weg. In mijn praktijksituatie betekent het dat ik  de ondersteuning voor een Ziekenhuis  waarvoor ik nu thuiswerk in Coronatijd niet  goed kan uitvoeren. Het is met name dan ook schandalig te noemen dat door de supportafdeling van netgear wordt gezegd dat je dan maar een nieuwe (netgear) router moet kopen.

Totaal niet serieus genomen ondanks dat je er al bijna een jaar over communiceert met mede (gedupeerden) met dezelfde klachten op Netgear Community.   Klaarblijkelijk is hier ook niemand die het interesseert en het lijkt er  zelfs op om bewust te sturen naar aankoop van een nieuwe (andere) router. Dan vraag ik me werkelijk af (even afgezien het feit wel/geen garantie) waar de netheid en priorireiten bij Netgear liggen.

In ieder geval geenzins om een klant op welke wijze dan ook tegemoet te komen in een oplossing.   Ben er klaar mee in ieder geval,  ook voor mij geldt GEEN Netgear meer, ik sluit me aan bij voorgaande reacties  op basis inzet NETGEAR support.

Allen succes gewenst bij aankoop van een nieuwe (NIET) Netgear router !

Ben

 

 

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 46 of 56
Speksjans
Star

Re: R7000 connectie problemen laatste Update

Hallo, zeer vervelend en lastig. Het enige wat ik mij nog kan bedenken is om na het laden van de laatste firmware de router terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en daarna handmatig aan te passen aan jou eigen settings.

In mijn ogen leek het een probleem te zijn met de DHCP server van deze router. Ik had ook problemen met de bekabelde verbinding. Deze viel ook met enige regelmaat weg. Als ik dan probeer te pingen dan is de router op dat moment niet bereikbaar voor een request.

Eventueel nog een tip, mocht je over een internet abonnement hebben van Ziggo. Check dan even of je mediabox niet in het LAN netwerk zit. Deze geeft dan vaak problemen met het uitdelen van IP adressen. 

Hopelijk kan dit je helpen. Succes!

Message 47 of 56
Groofer
Aspirant

Re: R7000 connectie problemen

Ik heb sinds 1 week de laatste firmware gedownload vanaf de site van netgear. Versie 1.0.11.100. Sinds ik dit gedaan heb
hoef ik mijn router niet meer te resetten. De verbinding valt tot dusver niet meer weg. Ik voorzichtig positief... Voorheen moest ik de router om de 2 dagen resetten.
Message 48 of 56
Benvan68
Guide

Re: R7000 connectie problemen

@Speksjans  en   @Groofer , 

 

Beide opties  geprobeerd, na de laatste firmwareupdate leek het een  week of twee  goed te gaan. Echter tevergeefs,  ook met de laatste firmwareversie vd R7000 AC1900 verloor ik   gisterochtend tot 3x toe voor een aantal seconden de wifi 5Ghz verbinding  (en dat is genoeg om mijn telefoon/werkverbinding)  tijdelijk kwijt te raken.

Heel erg frustrerend, enig geluk wat ik heb is het feit dat ik een   EX6150v2   rechtstreeks verbonden heb met de R7000 dmv UTP CAT 5e, deze heb ik destijds aangeschaft voor een stabielere verbinding in onze heel lange achtertuin. 

Vanaf  deze extender kan ik zonder (verbindings)problemen  werken gedurende de dag. Maar ik vindt het te gek voor woorden dat ik na 1 jaar en meerdere keren contact te hebben gehad met Netgear nog geen structurele  oplossing heb voor een router die tot vorig jaar zonder problemen heeft gewerkt op de 5Ghz  wifi verbinding.

Tussentijds  is bij de ontwikkeling van nieuwe firmware schijnbaar nog steeds niet voldoende gekeken naar de 5Ghz band welke nog steeds problemen geeft, er staat ook niets benoemd dat er problemen mee blijken te zijn en  toch  ben ik niet de enige met dit probleem!

Tzt zal ik met toch gaan oriënteren op een alternatief voor Netgear producten waarbij de service hopelijk beter uitpakt, ik wil jullie wel bedanken voor het meedenken in deze.

Mvrgr.

Ben  

 

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 49 of 56
addyaddyaddy
Initiate

Re: R7000 connectie problemen

Ik herken je problemen en lijkt steeds erger te worden.

Firmware terug gezet, andere channels gebruikt, maar zonder resultaat.

Hopelijk gaat Netgear er nu echt wat aan doen. 

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 50 of 56
Discussion stats
  • 55 replies
  • 17485 views
  • 16 kudos
  • 11 in conversation