NETGEAR is aware of a growing number of phone and online scams. To learn how to stay safe click here.
Forum Discussion
Speksjans
Jun 26, 2019Star
R7000 connectie problemen
Hallo, Ik heb connectie problemen met de R7000 sinds ik op de laatste firmware V1.0.9.64_10.2.64 De wifi verbiding valt weg gedurende de dag en telkens als een device (iemand komt thuis en smartpho...
Benvan68
Apr 16, 2020Guide
Eindelijk is er door Netgear weer een nieuwe firmwareversie voor dit type router vrijgegeven. Gehoopt en verwacht maar ook nu is het probleem niet verholpen en dus mijn inziens het probleem ook niet serieus genomen.
Met name omdat het probleem wel wordt bevestigd want kort na de vrijgave van laatste firmware kun t U lezen om het probleem mogelijk op te lossen door zelf te kijken/te onderzoeken welke bandbreedte in uw omgeving wordt gebruikt en voor een ander (minder druk kanaal) te kiezen.
Echter ook nu valt de 5Ghz verbinding willkeurig voor een aantal seconden weg. In mijn praktijksituatie betekent het dat ik de ondersteuning voor een Ziekenhuis waarvoor ik nu thuiswerk in Coronatijd niet goed kan uitvoeren. Het is met name dan ook schandalig te noemen dat door de supportafdeling van netgear wordt gezegd dat je dan maar een nieuwe (netgear) router moet kopen.
Totaal niet serieus genomen ondanks dat je er al bijna een jaar over communiceert met mede (gedupeerden) met dezelfde klachten op Netgear Community. Klaarblijkelijk is hier ook niemand die het interesseert en het lijkt er zelfs op om bewust te sturen naar aankoop van een nieuwe (andere) router. Dan vraag ik me werkelijk af (even afgezien het feit wel/geen garantie) waar de netheid en priorireiten bij Netgear liggen.
In ieder geval geenzins om een klant op welke wijze dan ook tegemoet te komen in een oplossing. Ben er klaar mee in ieder geval, ook voor mij geldt GEEN Netgear meer, ik sluit me aan bij voorgaande reacties op basis inzet NETGEAR support.
Allen succes gewenst bij aankoop van een nieuwe (NIET) Netgear router !
Ben
Speksjans
Apr 16, 2020Star
Hallo, zeer vervelend en lastig. Het enige wat ik mij nog kan bedenken is om na het laden van de laatste firmware de router terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en daarna handmatig aan te passen aan jou eigen settings.
In mijn ogen leek het een probleem te zijn met de DHCP server van deze router. Ik had ook problemen met de bekabelde verbinding. Deze viel ook met enige regelmaat weg. Als ik dan probeer te pingen dan is de router op dat moment niet bereikbaar voor een request.
Eventueel nog een tip, mocht je over een internet abonnement hebben van Ziggo. Check dan even of je mediabox niet in het LAN netwerk zit. Deze geeft dan vaak problemen met het uitdelen van IP adressen.
Hopelijk kan dit je helpen. Succes!