Reply

Re: RBR50v2 geen internet connectie ziggo

JaHoe
Aspirant

RBR50v2 geen internet connectie ziggo

Heb Cisco modem van Ziggo in bridge mode. Had een sitecom WiFi Router welke ik wil vervangen voor een Orbi mesh systeem. Echter na aansluiten krijgt de orbi geen internet signaal. Modem al aantal keren gereset etc. Ziggo helpdesk heeft verder geen info. Gezien de oude router ook gewoon op dynamisch stond zou de orbi dat ook zo moeten pakken lijkt me. Heeft iemand een aanwijzing wat het kan zijn?
Model: RBR50|Orbi AC3000 Tri-band WiFi Router
Message 1 of 5
FrankHe
NETGEAR Employee Retired

Re: RBR50v2 geen internet connectie ziggo

Hallo @JaHoe

 

Welkom bij de NETGEAR-community.

 

Werkt uw ORBI-router in router- of AP-modus?

 

Vriendelijke groeten

 

FrankHe
NETGEAR Community

Message 2 of 5
JaHoe
Aspirant

Re: RBR50v2 geen internet connectie ziggo

Hallo Frank,

 

Hij komt nieuw uit de doos en volg de instructies op de app. Orbi netwerk wordt gedetecteerd, netwerkkabel aangesloten tussen modem en router. Cables connected is ok, maar  internetnet connectie pakt ie niet. Enige optie is dan een handmatige config via een vast ip adres, maar dat is niet nodig bij Ziggo (en de oude router staat ook op dynamisch adres). Modem staat in bridge mode en zorgt dus alleen voor doorsluizen van internet signaal naar een router. In dat opzicht verschilt mijn oude opstelling niet van de nieuwe, behalve ik vervang de wifi router 

Message 3 of 5
FrankHe
NETGEAR Employee Retired

Re: RBR50v2 geen internet connectie ziggo

Hallo @JaHoe,

 

Als de modem in bridge-modus staat, moet de ORBI in router-modus staan.

 

Vriendelijke groeten

FrankHe
NETGEAR Community

Message 4 of 5
JaHoe
Aspirant

Re: RBR50v2 geen internet connectie ziggo

ik mag toch aannemen dat als je een ORBI router nieuw uit de doos haalt, deze in Router mode staat als je die volgens de instructie via de app de stappen volgt om hem te installeren? Zo niet, hoe krijg ik hem dan daarin? 

Message 5 of 5
Discussion stats
  • 4 replies
  • 3128 views
  • 0 kudos
  • 2 in conversation