Reply

RN102 probleem uploaden firmware

rbankert
Aspirant

RN102 probleem uploaden firmware

Ik heb een probleem met de beheersite van mijn NAS. Na een 'mislukte' poging firmware 6.10.0 te uploaden, heb ik geprobeerd weer 6.9.5 te uploaden omdat de interface niet uitzag zoals die hoort uit te zien (zie bijlage). Nu kan ik helemaal geen nieuwe frimware of apps installeren. Ik krijg telken na het uploaden van de firmware de melding - ERROR_SERV_UNREC - en als ik apps probeer te installeren gebeurt gewoon niets. Apps die al geinstalleerd waren, worden niet gestart en zijn volgens de site 'niet geinstalleerd'. Via het boortmenu opnieuw installeren heeft tot nu toe niet geholpen. Weet iemand een oplossing?

Model: ReadyNAS-1000S|ReadyNAS-1000S
Message 1 of 5

Accepted Solutions
FrankHe
NETGEAR Employee Retired

Re: RN102 probleem uploaden firmware

Hallo @rbankert,

 

Omdat het besturingssysteem ook op de harde schijf staat en blijkbaar defect is, blijft alleen de optie van de fabrieksinstelling over. Alle gegevens op de schijven gaan echter verloren.

 

Vriendelijke groeten

FrankHe
NETGEAR Community

View solution in original post

Message 4 of 5

All Replies
FrankHe
NETGEAR Employee Retired

Re: RN102 probleem uploaden firmware

Hallo @rbankert,

 

Welkom bij de NETGEAR-community.

 

Helaas is er geen manier om van 6.10.0 terug naar 6.9.5 te gaan. Helaas is er alleen de mogelijkheid om de NAS terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Een back-up van uw gegevens zou in dit geval wenselijk zijn.

 

Vriendelijke groeten

 

FrankHe
NETGEAR Community

Message 2 of 5
rbankert
Aspirant

Re: RN102 probleem uploaden firmware

@FrankHe ik zit op 6.9.5 en wil graag naar 6.10.0, er is iets niet goed met de huidige installatie. Ik kan niets meer installeren of verwijderen. Volgens de beheersite zijn ook geen apps geinstalleerd.

 

Als ik naar fabrieksinstellingen terugga, worden dan ook de schijven gewist? Zoja, kan ik dat voorkomen door zonder schijven naar fabrieksinstelleningen te gaan?

Message 3 of 5
FrankHe
NETGEAR Employee Retired

Re: RN102 probleem uploaden firmware

Hallo @rbankert,

 

Omdat het besturingssysteem ook op de harde schijf staat en blijkbaar defect is, blijft alleen de optie van de fabrieksinstelling over. Alle gegevens op de schijven gaan echter verloren.

 

Vriendelijke groeten

FrankHe
NETGEAR Community

Message 4 of 5
rbankert
Aspirant

Re: RN102 probleem uploaden firmware

Ok, bedankt voor de informatie

Message 5 of 5
Discussion stats
  • 4 replies
  • 5527 views
  • 1 kudo
  • 2 in conversation