Reply

Second R7000 as AP

Bertoni40
Follower

Second R7000 as AP

Hallo,
Wellicht dat iemand me hier kan helpen.
Om e.e.a. iets duidelijker te maken heb ik er een kleine schets van gemaakt. (zie bijlage).

Mijn bestaande setup met de R7000 werkt perfect maar heeft op de bovenverdiepingen vaak een te zwak Wifi signaal.
Zoals de schets laat zien staat de router in de woonkamer. Er loopt 1 UTP kabel via een kabelleiding die uitkomt in de meterkast.
In de meterkast is de ISP afgemonteerd. Daar kont het signaal binnen en daar staat ook het Ziggo modem. De ene UTP kabel die via de leiding loopt, gaat dan in het Ziggo modem en aan de andere zijde in de gele internetpoort van de R7000.
Dat werkt allemaal.

Nu loopt er een 2de UTP kabel vanuit de meterkast via een kabbelleiding naar de eerste verdieping.
Voor het Wifi signaal te versterken heb ik een 2de R7000 aangeschaft die ik als AP geconfigureerd heb. Als ik deze als test met een kleine UTP kabel rechtstreeks op de main router koppel via de LAN poorten van beide, dan werkt de 2de perfect als AP. Mijn mobiele devices krijgen dan ook een IP adres toegekend.

Nu heb ik een 4 poorts swich aangeschaft en deze in de meterkast gehangen. De UTP kabel die eerst rechtstreeks van Ziggo modem naar de main router gaat, gaat nu via de switch met een 2de kleine UTP kabel van swicht naar Ziggo modem. Ook dit werkt gewoon.

Als ik nu de 2de AP router via een LAN poort aansluit op een poort van de switch, dan deeld de AP router geen IP adressen uit aan de mobiele devices. Ik krijg het alleen werkende als de AP router rechtstreeks op de main router aangesloten is.

Vraag is nu of ik dit op kan lossen of dat het uberhaupt niet kan. De main router in de meterkast hangen is helaas geen optie omdat dit praktisch niet kan met de bekabeling.
Hopelijk heeft iemand hier een technische oplossing voor.

Alvast bedankt.

Gr. Bertoni

 

Model: R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 1 of 1
Discussion stats
  • 0 replies
  • 851 views
  • 0 kudos
  • 1 in conversation