Reply

Signaal valt elke dag een keer weg

JosBerg
Aspirant

Signaal valt elke dag een keer weg

Wanneer mijn systeem werkt is ie echt top.... maar vanaf het begin valt het signaal elke dag minimaal 1x volledig weg.

Wifi netwerk is nog wel zichtbaar, maar doet niets, Router is zowel via de app. als browser dan ook niet meer benaderbaar.

enieg oplossing, stekker eruit, stekker erin, en na 2 minuten draait alles weer als een zonnetje... maar dit mag toch niet de bedoeling zijn van een set van bijna € 300,- ??

 

Ik heb de RBR350 rechtstreeks op mijn KPN Experiabox V10a aangesloten, en ingesteld als AP in het browser menu.

Op de Experiabox heb ik het wifi signaal van zowel 2,4 als 5ghz uitgeschakkeld, en de SSID ook op niet zichtbaar gezet ( na tips uit verschillende fora )

 

ik heb de firmware geupdate, ook al gaf hij via de browser aan dat ik de nieuwste versie heb, toch handmatig de nieuwste versie erop gezet ( ook na advies uit verschillende fora )

 

Maar dit alles helpt niet... 

Elke dag moet ik minimaal 1 tot 2x de stekker eruit trekken om weer verder te kunnen.

 

Het syteem is ook al een keer omgeruild voor een nieuw ( perfecte service van mijn lokale Expert winkel )

maar exact hetzelfde probleem,

 

er moeten toch meer mensen zijn die dit hebben gehad in combinatie met KPN Glasvezel, en de Experiabox V10a

 

weet iemand een oplossing, de helpdesk van Netgear kon mij tot nu toe ook niet veel verder helpen, 

Model: RBK53|Orbi AC3000 Tri-band WiFi System
Message 1 of 4
Surfplank
Aspirant

Re: Signaal valt elke dag een keer weg

Beste @JosBerg ,

Is het probleem inmiddels opgelost ? 

Ik ervaar precies hetzelfde , het lijkt (in mijn geval) te maken te hebben met een DHCP issue op de Experiabox V10a, maar een oplossing tot zover nog niet kunnen vinden.

Message 2 of 4
JosBerg
Aspirant

Re: Signaal valt elke dag een keer weg

Nope, nieuwe set ontvangen en weer zelfde probleem, wanneer hij werkt is ie echt super... maar elke dag wel uitval moment
Heb nu VELOP wel iets trager ( maar nog meer dan snel genoeg ) en kleiner bereik maar super stabiel
Message 3 of 4
Surfplank
Aspirant

Re: Signaal valt elke dag een keer weg

We zijn recent verandert van internet provider met een ander modem (een Zyxel). Sindsdien werkt alles perfect, geen enkele uitval meer gehad.

Het lijkt dus er dus op dat de Experiabox de boosdoener was
Message 4 of 4
Discussion stats
  • 3 replies
  • 2077 views
  • 0 kudos
  • 2 in conversation