Reply

Trunk poorten in samenwerking met KPn v12 box.

Vicount
Follower

Trunk poorten in samenwerking met KPn v12 box.

Dag,

Netgear switch GS716TP met daarop AP WAX625.

Op deze AP een VLAN (8) aangemaakt t.b.v. een gastennetwerk.

Gastennetwerk mag alle beschikbare banden gebruiken.

De switch zit op poort 1 verbonden met de KPN v12 op poort 4

De AP zit op poort 11 van de switch en is getrunked met poort 1 op de switch. Client isolation ingeschakeld zodat eventuele gasten altijd gescheiden blijven van het zakelijke netwerk. Op poort 1 zit dus nu zowel VLAN 1 (office = vaste gebruikers) en VLAN 8 het gastennetwerk.

Er is een captive portal aangemaakt

Echter…verkrijg ik geen ip adres vanuit de router op deze trunk.

Welke poort(en) moet ik via Access Control op de v12 box openzetten zodat ik een ip adres verkrijg?

De ‘normale’ VLANS’ (Office & Groundfloor) werken naar behoren.

Kan dit überhaupt op een KPN box v12?

Welke External en Internal poorten kan ik ingeven bij Access controle in de KPN box zodat ik eventueel eens kan experimenteren?

 

Grt,

Vicount.

Message 1 of 2
Edwin_A
NETGEAR Moderator

Re: Trunk poorten in samenwerking met KPn v12 box.

Hallo @Vicount
 
en welkom op de NETGEAR Community! 🙂

Het IP-adres wordt normaal gesproken geleverd door de router/DHCP-server. Configuratie van de VLan kan de bezorging van het ipadres belemmeren als het niet goed wordt gedaan.

AP's zijn over het algemeen op de hoogte van Vlan en zullen elke vlan oppikken die is geconfigureerd om er doorheen te gaan.

Ik vraag me af of je het Vlan8-netwerk met de DHCP-pool al in de router hebt ingesteld (KPNv12??). Het lijkt erop dat je configuratie op de switch van Vlan8 in orde is. De uplink en de AP-poort moeten beide getagd zijn.

Laat me weten of dit helpt of niet, en of je nog vragen hebt.  

 
Een hele fijne dag gewenst, 
Edwin A 
Netgear Team 

Message 2 of 2
Discussion stats
  • 1 reply
  • 685 views
  • 0 kudos
  • 2 in conversation