Reply

uitvallende verbindingen met "One wifi name"- Extender EX6150v2

Marijn_Prins
Follower

uitvallende verbindingen met "One wifi name"- Extender EX6150v2

Hallo,

 

Ik heb al een tijdje een combinatie van R7000 router met 2-3 EX6150 Extenders. Een van de extenders in AP modus (bekabeld in kelder) en 2 extenders in Extender modus.

Alle 3 met een andere SSID. In de R7000 router ip reservering gezet voor alle apparaten.

Dit werkte prima. Enige nadeel is dat je met de hand moet switchen naar ander SSID als je verplaatst in je huis.

Nu kan ik sinds kort "One wifi name" aan zetten in mijn Extenders en dus een Mesh netwerk creeren met 1 SSID (per band). 

Nu heb ik op de Extenders in extender modus One wifi name geactiveerd en netjes om de beurt aan de router wifi gekoppeld. Op de Extender in AP modus kan ik niet One wifi name activeren, maar daar heb ik de SSID ook hetzelfde gemaakt als die van de router (alleen bereik in de kelder). Ik heb voor de extenders ook ip reservering gezet, zodat ik altijd weet op welk ip adres ik ze kan benaderen voor configuratie. Verder geen aparte dingen ingesteld.

 

Als ik door het huis loop, dan werkt seamless roaming (of in elk geval automatisch switchen) wel goed. Ik heb echter een probleem nu. Met enige regelmaat vallen verbindingen van telefoons/laptop uit. Komen even latern wel weer op, maar is wel heel vervelend. Ik heb geen idee waar ik het nu moet zoeken:

- Is combinatie van extenders in AP en Extender modus met one wifi name wel mogelijk?

- gooit ip reservering (voor zowel extenders als apparaten) roet in het eten?

 

Heeft iemand dezelde ervaring en eventueel een oplossing/instructie over hoe dit te configureren om wel goed te laten werken?

Model: EX6150v2|AC1200 WiFi Range Extender, R7000|AC1900 Smart WIFI Router
Message 1 of 1
Discussion stats
  • 0 replies
  • 902 views
  • 0 kudos
  • 1 in conversation