×

Introducing the Orbi 970 Series Mesh System with WiFi 7(BE) technology. For more information visit the NETGEAR Press Room.

Orbi WiFi 7 RBE973
Reply

Réseaux wifi 2,4G et 5G

gcherel
Aspirant

Réseaux wifi 2,4G et 5G

Bonjour,

Je dispose d'un réseau avec un kit Orbi50. Le routeur est configuré en AP, relié en filaire à la Freebox. Le satellite est lui aussi relié en filaire à la Freebox. J'ai une carte wifi d'un équipement en 2,4G. Elle se déconnecte ne permanece et lorsqu'elle cherche à se reconnecter essaie sur la 5G sans réussite. Il faut donc à chaque fois désactiver le 5G pour permettre la reconnexion de l'équipement puis le réactiver, ce qui n'est pas viable (plusieurs fois par jour).

Je cherche à tester une solution en mettant des SSID différents sur la 2,4G et la 5G. Pour celà, j'ai réussi en Telnet à passer un ordre :

config set wla_ssid="NOM DE VOTRE RESEAU 5GHZ"

Je fais cette manipulation sur les 2 équipements Orbi pour ne plus avoir mon SSID d'origine en 5G. Problème : lors du reboot du satellite, la 5G revient automatiquement sur le SSID d'origine. Quelqu'un a-t-il une idée de la cause de ce problème et de la manière de le résoudre ? Merci de votre aide. 

Message 1 of 8
FURRYe38
Guru

Re: Réseaux wifi 2,4G et 5G

en anglais s'il vous plaît

Message 2 of 8
gcherel
Aspirant

Re: Réseaux wifi 2,4G et 5G

Hello

I have a network with an Orbi50 kit. The router is configured in AP, wired to the Freebox. The satellite is also wired to the Freebox. I have an equipment with a wifi card that only support 2.4G. It disconnects regularly and when it seeks to reconnect tries on 5G without success. It is therefore necessary to disable the 5G each time to allow the equipment to be reconnected and then reactivated, which is not viable (several times a day).

I'm looking to test a solution by putting different SSDIs on 2.4G and 5G. For this, I managed in Telnet to place an order config set wla_ssid "NEW NAME OF MY RESEAU 5GHZ"
I do this manipulation on the 2 Orbi equipments to no longer have my original SSID in 5G. Problem: When the satellite is restarted, the 5G automatically returns to the original SSID. Does anyone have any idea what caused this problem and how to solve it? Thank you for your help.

Model: RBR50|Orbi AC3000 Tri-band WiFi Router
Message 3 of 8
FURRYe38
Guru

Re: Réseaux wifi 2,4G et 5G

"I have an equipment with a wifi card that only support 2.4G."

If this wifi adapter card only supports 2.4Ghz, then it will never see or attempt to connect to any 5Ghz wifi sources. 

 

What is the mfr and model# of this wifi adapter card?

Message 4 of 8
CrimpOn
Guru

Re: Réseaux wifi 2,4G et 5G

A 2.4G WiFi device cannot attempt to connect to a 5G WiFi. That is like a black and white television trying to show color pictures. It is impossible. Something else is causing the problem.

There are many posts concerning how to "split" the 2.4G and 5G WiFi names (SSID's). Those who demand the ability to do so are upset that Netgear does not officially support the practice and every time a telnet "hack" to split the SSID's stops working, they become angry.

Every 2.4G device of mine functions well with Orbi.

Good Luck.

 

Google Traduction:

Un appareil WiFi 2.4G ne peut pas tenter de se connecter à un WiFi 5G. C'est comme une télévision en noir et blanc essayant de montrer des images en couleur. C'est impossible. Quelque chose d'autre est à l'origine du problème.

Il existe de nombreux articles sur la façon de "diviser" les noms WiFi 2.4G et 5G (SSID). Ceux qui exigent la possibilité de le faire sont contrariés que Netgear ne soutienne pas officiellement la pratique et chaque fois qu'un telnet "pirate" pour diviser les arrêts du SSID fonctionne, ils se mettent en colère.

Tous mes appareils 2.4G fonctionnent bien avec Orbi.

Bonne chance.

Message 5 of 8
gcherel
Aspirant

Re: Réseaux wifi 2,4G et 5G

I understand that 2.4G WiFi device cannot attempt to connect to a 5G WiFi. But when I disable all Orbi system and use the 2,4G wifi of my Box, my equipment is Ok.

Something else is causing the problem, but what ?

Model: RBR50|Orbi AC3000 Tri-band WiFi Router
Message 6 of 8
FURRYe38
Guru

Re: Réseaux wifi 2,4G et 5G

Be sure all other wifi radios on the modem or other wifi router is fully disabled. 

Message 7 of 8
gcherel
Aspirant

Re: Réseaux wifi 2,4G et 5G

All others wifi networks are disabled...

Model: RBK53|Orbi AC3000 Tri-band WiFi System
Message 8 of 8
Top Contributors
Discussion stats
  • 7 replies
  • 1180 views
  • 0 kudos
  • 3 in conversation
Announcements

Orbi WiFi 7