Reply

Orbi RBK353 niet stabiel

BertVivie
Follower

Orbi RBK353 niet stabiel

Sinds dit weekend heb ik een Orbi RBK353 draaien als alles werkt gaat het prima en haal ik ook met wifi goede resultaten (overal bijna max van mijn KPN verbinding)

Wat nog niet goed gaat, ik heb in de meterkast een satelliet staan omdat daar 2 apparaten staan die met bekabeld internet werken namelijk de deurbel (eufy) en de zonepanelen (enphase)

Ik had deze meterkast eerder voorzien van een powerline adapter maar dat gaf regelmatig storing op de rest van het netwerk.

Ik heb nu al 3 maal (meestal in de ochtend) gemerkt dat de verbinding van de deurbel en de enphase naar internet niet werkt.

Ik los dat nu op door de Orbi Router te resetten dan wel te herstarten, na enige minuten soms zelfs 10 minuten werkt alles weer.

Maar dat is natuurlijk geen juiste oplossing.

Is er een setting die dat kan verbeteren ?

Korte schets netwerk

 

Experia box v 10a (KPN) <------> Orbi router in de study <----> Pc en laptop 

In slaapkamer 1 Orbi satelliet (wired) verder geen andere aansluitin dan alleen wifi
In meterkast 1 Orbi sateliet (Niet wired) wired naar Deurbel (eufy) en Enphase Unit (zonnepanelen) 

De test die ik kan doen om te kijken of de apparatuur in de meterkast wel aan netwerk is aangesloten is

1 op de enphase site inloggen en daar zie ik wanneer de laatste waardes zijn geupdate bij geen verbinding is er geen recente update.
2 Met de Eufy app op de Homebase (van eufy) kijken of er recente meldingen zijn bij geen verbindingen zijn er geen of geen recente waarnemingen.

 

Vreemde overigens is als de situatie van geen verbinding zich voordoet ik met de Orbi app de router en de 2 satelieten gewoon kan benaderen en de satellieten verbinding hebben met de router en als ik op de satelliet van de meterkast kijk zie ik de 2 genoemde wired verbindingen gewoon aanwezig (met apparaat naam)

 

 

 

Message 1 of 1
Discussion stats
  • 0 replies
  • 718 views
  • 0 kudos
  • 1 in conversation