Reply

Stabiliteitsproblemen Orbi RBK353 en Ziggo Ubee UBC1318ZG modem

Pieter-Jan
Aspirant

Stabiliteitsproblemen Orbi RBK353 en Ziggo Ubee UBC1318ZG modem

Sinds een half jaar heb ik behoorlijk last van een instabiele internetverbinding. Ik maakte gebruik van de Ziggo Ubee EVW321B (bridge-modus) en TP-link Deco P9. Deze werkt dus als kabel en wifi routerTot voor die tijd werkte het prima maar dus sinds een half jaar moest ik om de haverklap modem resetten, tp-link opnieuw installeren om een beetje stablei internet te houden. Van de weersomslag besloten de TP-link eruit te doen en een Orbi 353 daarvoor in de plaats te nemen. helaas geen verbetering. Via Ziggo forum diverse goede adviezen gekregen. Na aanvankelijk een nieuwe splitter en verbindingskabel gekregen te hebben (waarmee probleem niet was opgelost) is de monteur gekomen. Deze heeft een nieuw modem aangesloten (staat hierboven vermeld), een nieuwe verbinding in de kast (was geoxideerd) en doorgemeten. Het zou goed moeten werken. En ja de verbinding was beter dan voorheen, sneller en stabiler. Echter toch moeten we minimaal 1 keer per dag de apparaten die wifi hebben opnieuw opstarten om weer een stabiele verbinding te krijgen. Ook bekabeld internet wat verbonden is aan de Orbi heeft ook periode met slechtere verbinding/geen verbinding. Ik heb een laptop direct aan de modem gehangen en via pingplotter en via windows gekeken hoe stabiel die was. Hierop geen fouten te zien maar wel een wat trage ping van meer dan 30 ms. Ik denk dus dat de instabilitiet van de internetverbinding aan de Orbi ligt. Als wij meten via kabel of wifi dan lijkt de ping wel wat te verbeteren maar zien we regematig periode van grote hoeveelheden package loss. Ik lees hier ook diverse verhalen van instabiele verbindingen bij diverse Orbi's. Ik heb de firmware van de Orbi al geupdate naar de laatste versie. Zijn er nog dingen in de instellingen die ik kan om het internet stabieler te krijgen? Ik hoop dat dit bij iemand in dit forum gelukt is zonder meteen de Orbi de deur uit te gooien. Alvast mijn dank.

 

Pieter-Jan

Message 1 of 2

Accepted Solutions
Pieter-Jan
Aspirant

Re: Stabiliteitsproblemen Orbi RBK353 en Ziggo Ubee UBC1318ZG modem

Het probleem is opgelost. De oorzaak was de Apple Time capsule. Deze was onderdeel van het netwerk puur en alleen als backup voor mijn MacBook. De router en wifi modus zijn uitgeschakeld en hij staat in bridge-modus. Echter om een of andere reden geeft hij een storing in het netwerk waardoor internet instabiel is geworden. Nu de Time capsule uit het netwerk gehaald is werkt alles zoals het moet. Stabiel en heel snel. 

 

Pieter-Jan

View solution in original post

Message 2 of 2

All Replies
Pieter-Jan
Aspirant

Re: Stabiliteitsproblemen Orbi RBK353 en Ziggo Ubee UBC1318ZG modem

Het probleem is opgelost. De oorzaak was de Apple Time capsule. Deze was onderdeel van het netwerk puur en alleen als backup voor mijn MacBook. De router en wifi modus zijn uitgeschakeld en hij staat in bridge-modus. Echter om een of andere reden geeft hij een storing in het netwerk waardoor internet instabiel is geworden. Nu de Time capsule uit het netwerk gehaald is werkt alles zoals het moet. Stabiel en heel snel. 

 

Pieter-Jan

Message 2 of 2
Discussion stats
  • 1 reply
  • 4470 views
  • 0 kudos
  • 1 in conversation