Reply

Re: Wired Backhaul

Detje
Aspirant

Wired Backhaul

Kan ik bij een Orbi een Wire Backhaul aansluiten via een switch, of kan dit alleen rechstreeks van Router naar Sateliet. Wireless werkt het goed, maar zodra ik hem bedraad aansluit, gaat het mis met mijn vlans. Ik wil dus alles SSID's met verschillende Vlans uitzenden op de sateliet. Wat moeten de instellingen dan zijn ? (De huidige instellingen op de switch zijn voor de ine en uitgaande poort op trunk)

 

Erwin

Message 1 of 3
Edwin_A
NETGEAR Moderator

Re: Wired Backhaul

Hallo @Detje
 
en welkom op de NETGEAR Community! 🙂

Het is inderdaad de bedoeling dat de orbi in de eerste plaats draadloos werkt. Meestal de reden voor het mesh-systeem. Maar bekabeld zou het ook moeten werken.

 

Zijn de satellieten ook bedraad als je door de switch gaat?
Hoe is uw netwerktopologie?
Heb je een andere router op je netwerk?
Sluit je aan op een ander netwerk dat al is toegewezen aan een vlan, op de switch of op de orbi-router?

 

Iets over Vlans - https://www.downloads.netgear.com/files/GDC/SXK80/Orbi_Pro_WiFi_6_UM_EN.pdf - Hoofdstuk 5 en 14

 

Als u iemand nodig heeft om snel met u naar uw vlan-configuratie op Netgear-producten te kijken, raad ik u aan om Netgear Support te bellen. Ik kijk uit naar uw antwoorden op het bovenstaande. 
 
Een hele fijne dag gewenst, 
Edwin A 
Netgear Team 
 

Message 2 of 3
Detje
Aspirant

Re: Wired Backhaul

L.s. ik heb de switch vervangen door een insight managed switch het probleem lijkt nu niet meer aanwezig.

Gr Erwin Kuipers
Message 3 of 3
Discussion stats
  • 2 replies
  • 1331 views
  • 0 kudos
  • 2 in conversation