NETGEAR is aware of a growing number of phone and online scams. To learn how to stay safe click here.
Forum Discussion
tibi38
Nov 05, 2020Aspirant
RN104 write protection on volume after boot
Dear, i have have had a defect drive a few weeks ago and make a hotswap. Now I found yesterday a write protection on the volume. A reboot doesn't change it, how can I remove the write protewction fr...
tibi38
Nov 06, 2020Aspirant
here the picture:
DamianM
Nov 06, 2020NETGEAR Moderator
Dear Customer,
You have contacted the German-speaking NETGEAR Community.
We are able to support you only in this particular language. If you decide to contact us in German, please rewrite your question and/or describe your issue/problem so everybody can understand and participate if they want.
Kind Regards,
DamianM
NETGEAR Community
- tibi38Nov 07, 2020Aspirant
Danke für die Info,
natürlich kann ich das ganze auch in Deutsch schreiben.
Ich hatte eine defekte HDD im NAS, diese habe ich vor wenigen Tagen gewechselt (HOTSWAP). Es dauerte 2 Tage und alles war synchron udn ich konnte normal mit dem NAS arbeiten. Vor einigen Tagen war dann das Volume schreibgeschützt (siehe Bild). Mehrere Neustarts brachten keine Ämnderung und im Protokoll steht nur, das das Volume wegen eines Fehlers schreibgeschützt wurde. Aber was ist nun defekt? Was kann ich tun? Dnake für die Hilfe
Related Content
NETGEAR Academy

Steigern Sie Ihre Fähigkeiten mit der Netgear Academy - Lassen Sie sich schulen, zertifizieren und bleiben Sie mit der neuesten Netgear-Technologie auf dem neuesten Stand!
Machen Sie mit!
ProSupport for Business

Umfassende Supportpläne für maximale Netzwerkverfügbarkeit und geschäftliche Sicherheit