NETGEAR is aware of a growing number of phone and online scams. To learn how to stay safe click here.
Forum Discussion
computim
Oct 02, 2018Luminary
X10 R9000 Firmware 1.0.4.12 DO NOT UPGRADE(WILL BREAK 5GHZ)
Updated my firmware from 1.0.4.2 to the latest 1.0.4.12 as usual did the factory reset and restored backup config. Immediately my 5Ghz connected devices began pausing and having momentary disconnect...
- Nov 10, 2018
computim wrote:
1.0.4.18? R8000 has that firmware but I've not seen nor heard of it for the R9000.
Do as advised by Altsai - customer support is able to provide you with 1.0.4.18.
Alternate, request access to the R9000 early adopters community with ChristineT or Christian_R
Wout
Nov 11, 2018Tutor
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat er nog geen nieuwe firmware op de site van netgear staat, al zou het alleen maar een tijdelijke oplossing zijn voordat er een degelijke en goede oplossing komt.
Dit geeft gewoon aan dat de mensen bij netgear helemaal geen interesse hebben ik hun eigen producten en al helemaal geen belang hebben bij de kopers van hun artikelen.
De oplossing is om over te stappen naar een andere router ook al hebben we daar nu een groot verlies bij, de eerdere aankondigingen dat dit de beste router zou zijn is nu helemaal teniet gedaan door het bedrijf zelf.
Indien ze wel de kopers serieus zouden nemen was er allang een oplossing gekomen, maar ze zijn nu even vergeten dat ze van de kopers afhankelijk zijn want die bepalen hun verdienste.
Zelf baal ik zo van deze router dat ik denk te gaan overstappen naar de Synology RT2600ac-router welke de helft goedkoper is maar zeer goede prestaties levert, op Tweakers.net zijn er erg goede meldingen over.
Ook, indien je een klacht zou hebben, staan de medewerkers gelijk klaar om een oplossing te zoeken en krijg je snel antwoord op een e-mail bericht, die mensen werken gewoon goed voor hun geld.
Het is natuurlijk wel erg dat als je overstapt naar een andere router je veel geld aan de kant gooit omdat je deze router, Nighthawk X10 AD7200 Smart WiFi Router, eigenlijk alleen nog maar als veel een te dure switch kunt gebruiken.
Voor iedereen hier hoop ik op een snelle verbetering maar zoals het er nu uit ziet kunnen we dat wel vergeten als je ziet dat netgear er zelfs niet eens op reageert.
WB
schumaku
Nov 11, 2018Guru - Experienced User
Wout I hope ChristineT Christian_R and Altsai take a minute to translate, read, and follow-up.
- WoutNov 21, 2018Tutor
Beste schumaku,
Dat advies heb ik netjes opgevolgd en een bericht daarheen gestuurd, maar ze zijn daar zeker met vakantie want na twee weken heb ik nog geen antwoord ontvangen.
Natuurlijk reken ik er nu niet meer op dat ik nog een berichtje zal krijgen en dat geeft duidelijk aan dat de mensen daar helemaal niets om de kopers, hun klante geven.
WB.
- schumakuNov 21, 2018Guru - Experienced User
Wout Not sure I should laugh or cry - had to read your post several times.
- WoutNov 23, 2018Tutor
Geen probleem, het geeft gewoon aan dat het daar niet klopt en ze de klanten gewoon negeren.
Maar goed mijn advies is natuurlijk aan iedereen geen netgear meer te kopen en als onderbouwing verwijs ik ook naar de ongeinterreseerd heid van de verstuurde e-mails en het daarop niet eens reageren.
Het voordeel is dat ik er natuurlijk niet alleen in sta, dus lach lekker verder.
WB