NETGEAR is aware of a growing number of phone and online scams. To learn how to stay safe click here.

Forum Discussion

Jonas-Vandorpe1's avatar
Oct 24, 2024

Netgear A6150 Wifi USB 2.0

Goede dag ik heb een HP Z-book met win.10. ik heb nu ook een intel-Nuc pc. Win11, die ik remote met wifi wil benaderen vanaf mijn laptop. ik heb een Netgear A6150 Wifi USB 2.0 adapter bij gekocht om deze verbinding te maken. (dan kan ik met de ingebouwde wifi adapter van de Z-book op het internet verbonden blijven). helaas vind ik met de Netgear adapter het wifi signaal van mijn intel-Nuc niet. en als ik met de ingebouwde wifi adapter van de Z-book kijk staat deze wel in de lijst. wat zie ik over het hoofd? moeten er adapter instellingen van de Netgear aanpassen ?

Good day, I have an HP Z-book with win.10 and I now also have an Intel-Nuc PC. Win11, which I want to access remotely with WiFi from my laptop. I purchased a Netgear A6150 WiFi USB 2.0 adapter to make this connection. (then I can stay connected to the internet using the Z-book's built-in WiFi). Unfortunately, I cannot find the WiFi signal from my Intel Nuc with the Netgear adapter. and when I look with the built-in WiFi adapter of the Z-book, it is in the list. what am I overlooking? Do any adapter settings need to be adjusted on the Netgear?

No RepliesBe the first to reply