Orbi WiFi 7 RBE973
Reply

Routeur AC1900 R7000 - Extension du réseau - Mesh

Bern64
Aspirant

Routeur AC1900 R7000 - Extension du réseau - Mesh

Bonjour à tous,

J'ai actuellement un routeur R7000. Je désire installer, à la maison, un réseau Wifi Mesh à partir de celui-ci.

Quel répeteurs devrais-je acquérir (j'aimerais en avoir 2)? Le EX7000? Le EX7700? Le EAX80 (compatibilité?)? autre?

Est-ce que ces répéteurs peuvent être connectés en filaire (RJ45) à partir du routeur R7000 afin d'avoir le meilleur signal possible à hauteur du répéteur?

Ma configuration serait la suivante:

Routeur opérateur en mode bridge alimentant le routeur R7000 qui émet en Wifi et alimente, entre autres, un des deux répéteurs en filaire RJ45. Le deuxième répéteur etant connecté en wifi.

Est-ce que cela vous paraît cohérent?

Merci beaucoup pour vos avis.

Bonne journbée,

Bern64

 

Message 1 of 4
plemans
Guru

Re: Routeur AC1900 R7000 - Extension du réseau - Mesh

I usually recommend to people wanting more than 1 extender, to get an actual mesh system like netgear Orbi or the MK series. 

They support both wired and wireless backhauls. Versus if you use the triband extenders hardwired in, they act as access points and not as mesh extenders. 

Message 2 of 4
Bern64
Aspirant

Re: Routeur AC1900 R7000 - Extension du réseau - Mesh

@plemans Thank you for your answer.

If I go for the Netgear Orbi installation, I would have the following configuration:

1 router (from the tel company) not emitting a wifi but connecting 1 Orbi in access point (RJ45), a second Orbi also in access point because of the thick wall and add the third Orbi as mesh extenders.

Doing that, would I have a whole wifi mesh in my house, without need for changing passwd and so on?

Thanks for your reply,

Best regards,

Bern64

Message 3 of 4
plemans
Guru

Re: Routeur AC1900 R7000 - Extension du réseau - Mesh

Yes. The Orbi system can be ran in access point mode. 

https://kb.netgear.com/31218/How-do-I-configure-my-Orbi-router-to-act-as-an-access-point

 

It also supports both wired and wireless backhaul connections and still function properly as a mesh.

https://kb.netgear.com/000051205/What-is-Ethernet-backhaul-and-how-do-I-set-it-up-on-my-Orbi-WiFi-Sy...

 

 

Message 4 of 4
Top Contributors
Discussion stats
  • 3 replies
  • 376 views
  • 0 kudos
  • 2 in conversation
Announcements

Orbi WiFi 7