NETGEAR is aware of a growing number of phone and online scams. To learn how to stay safe click here.
Forum Discussion
Pierre92
Sep 07, 2016Guide
Paramétrage Alertes / problème adresse expéditeur
Bonjour,
Dans Paramètres/Alertes, je souhaite indiquer une adresse mail expéditeur mail1@fournisseur.com mais quand je fais "envoyer un message test et appliquer" la valeur revient systématiquement à la valeur du contact d'alerte (voir capture écran ci-dessous). Je ne paux donc pas indiquer un mail expéditeur différent alors qu'il effectue bien le test.
Firmware 6.5.1
Merci de votre retour.
Pierre
9 Replies
Replies have been turned off for this discussion
- BrianL2NETGEAR Employee Retired
Hi Pierre92,
Could you remove the said e-mail address (contact) by clicking the - minus symbol and re-add the same e-mail address again? Once added, complete the rest of the e-mail settings (options and advanced) and see if you will receive a test message or alerts on this specific e-mail contact.
Kind regards,
BrianL
NETGEAR Community Team- Pierre92Guide
Hi BrianL,
I tried it again, i can filled a sender (ie. sender@mail.com) but after send test message an apply mail, sender in advanced options is replaced by mail of contact (ie. receiver@mail.com).
Message test is ok but mail of advanced option can't be saved.
Regards
Pierre92
- ValerieDCommunity Manager
Bonjour Pierre92,
Par souci de simplicité votre post a été déplacé sur le site français de la communeauté.
Reprenons donc ensemble, et, paradoxalement je vous joins cet article en anglais:
How do I manage my email alert contacts on my ReadyNAS OS 6 storage system?
Dites-moi si celà vous a aidé ou si vous avez besoin d'aide pour la traduction.
Bonne journée à vous,
Valérie D
Equipe Netgear
Related Content
NETGEAR Academy

Améliorez vos compétences avec la Netgear Academy - Formez-vous, certifiez-vous et restez à la pointe de la technologie Netgear !
Rejoignez-nous!