NETGEAR is aware of a growing number of phone and online scams. To learn how to stay safe click here.

Forum Discussion

Speksjans's avatar
Jun 26, 2019

R7000 connectie problemen

Hallo,
Ik heb connectie problemen met de R7000 sinds ik op de laatste firmware V1.0.9.64_10.2.64
De wifi verbiding valt weg gedurende de dag en telkens als een device (iemand komt thuis en smartphone komt op het wifi netwerk) zich aanmeld dan ontstaan er problemen. De wifi lijkt om de beurt weg te vallen bij een willekeurig apparaat.
Als er verbinding is dan is deze zeer traag. Het enige dat ik in de logfile kan terug vinden is de melding: [WLAN access rejected: incorrect security]
Zelfs is het dan niet mogelijk om via een LAN verbiding te maken met het modem, als ik probeer te pingen dan krijg ik geen request.
Zijn er meer mensen met dergelijke problemen? Heeft iemand een oplossing naast het terugzetten van een oudere firmware versie?
Ben zeer benieuwd.

55 Replies

• FrankHe's avatar
    FrankHe
    NETGEAR Employee Retired

Hallo Speksjans

Welkom bij de NETGEAR-community.

Kun je alsjeblieft even teruggaan naar de vorige versie? Om hier te vinden

Onze ontwikkelaars werken aan het oplossen van dat probleem.

Vriendelijke groeten

FrankHe
    NETGEAR Community

• Speksjans's avatar
      Speksjans
      Star

Hallo Frank,

Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat er aan dit issue wordt gewerkt!

Is er een voorzichtige planning bekend van een nieuwe firmware release?

Ik ga terug naar een oudere versie van firmware om weer een stabiel netwerk te krijgen.

• FrankHe's avatar
        FrankHe
        NETGEAR Employee Retired

Hallo Speksjans,

Helaas heb ik momenteel geen ETA.

Als u uw router registreert onder my.netgear, ontvangt u automatisch e-mails als er iets nieuws beschikbaar is.

Vriendelijke groeten

FrankHe
        NETGEAR Community

• Speksjans's avatar
      Speksjans
      Star

Hallo,

Ik zie dat er een nieuwe firmware versie beschikbaar is 1.0.9.88.

Is in deze firmware vesie ook het connectie issue opgelost? Ik kan dit niet specifiek uit de release notes halen.

• FrankHe's avatar
        FrankHe
        NETGEAR Employee Retired

Hallo Speksjans,

Er zijn enkele verbeteringen in de stabiliteit. Eigenlijk had het probleem moeten zijn opgelost.

Vriendelijke groeten

FrankHe
        NETGEAR Community

• Benvan68's avatar
      Benvan68
      Guide

FrankHe,

Hallo, de 5Ghz band valt  telkens met regelmaat weer weg .

Ivm Corona virus moet ik nu wel thuiswerken, is er inmiddels misschien al een structurele oplossing. Want het gaat alleen tijdelijk goed na  algehele reset van dit model router ! 

Het is echt geen werken zo. 

Graag uw antwoordt,

Mvrgr.

Ben Ros

• Kneh59's avatar
        Kneh59
        Guide

Beste Ben,

Blijkbaar heeft Netgear nog steeds geen goed werkende Firmware.

Ze hebben blijkbaar liever dat je een nieuwe router koopt.

Alleen snappen ze denk ik niet dan wanner er geen support meer wordt gegeven klant niet zo gauw een Netgear router meer zullen kopen.

Wanneer je een Firmware update geeft die blijkbaar achteraf niet goed blikt te werken kun je deze Firmware toch op zijn minst contoleren en opnieuw ter beschikking stellen.

Je kunt wel downgraden naaar een ouder versie maar dat komt de veligheid zeker niet ten goede.

Daarom heb ik besloten de router niet meer te gebruiken en heb een andere gekocht.

Succes verder.

Groeten,

Henk

• Goedemorgen,

Wij hebben exact hetzelfde probleem sinds enkele maanden, heel frustrerend. Probleem doet zich wisselend voor en betreft telkens andere en/of alle devices. Enige mogelijkheid is om iederen keer de router fysiek te resetten en dan gaat het weer een weekje (of korter) goed. Het begint dan met traagheid in de verbinding op alle devices, kort daarna helemaal geen connectie meer ??

Ondanks upgrade van de laatste firmware heeft dit issue nog niet geleid tot een oplossing, hopelijk binnenkort alsnog ?

ps. Uit de logging kan ik ook niet achterhalen wat de reden van uitval Wifi is.

Mvrgr.

Ben 

• Speksjans's avatar
      Speksjans
      Star
      Ik heb het idee dat het in de firmware zit in de 60 range. Ik ben terug naar de oude firmware 34, deze draait bij mij stabiel en zonder problemen.
      Als ik in de logfile kijk dan zie ik dat een device met lan problemen telkens om de paar seconden een ander ip adres krijgt. Mogelijk een issue met de dhcp server van de router. Dit is in onderzoek bij Netgear.
      • FrankHe's avatar
        FrankHe
        NETGEAR Employee Retired

Hallo Speksjans,

Bedankt voor de info. Houd me alsjeblieft op de hoogte.

Vriendelijke groeten

FrankHe
        NETGEAR Community

• Ik heb het zelfde probleem de firmware R7000-V1.0.9.88_10.2.88 heeft hetzelfde probleem.

De verbinding met internet wordt regelmatig verbroken en het modem moet dan gesreset worden door de voedingsspanning even de onderbreken.

Netgear wanneer wordt dit gefixt.

Henk 

• Benvan68's avatar
      Benvan68
      Guide
      Dag Henk,
      Ik heb als laatste mn router gereset en opnieuw aantal instellingen uitgevoerd.
      Router draait op dit moment 2 weken stabiel en dat heb ik sinds de problemen niet meer gehad. Het lijkt nu beter/goed te gaan.
      Misschien een optie dit te proberen.
      Mvrgr
      Ben
      • Kneh59's avatar
        Kneh59
        Guide

Hoi Ben,

Je meldt dat je een reset hebt gedaan, bedoel je daar een fabrieksreset mee?

Zo nee, welke instellingen heb je dan opnieuw gedaan?

Alvast bedankt voor je reactie.

Mvg,

Henk

• Louis55's avatar
      Louis55
      Tutor

Ben helaas nieuw op dit forum. Heb zelfde probleem als eerder gemeld.

Heb de R7000 een paar jaar. Werkt super. Maar sinds mijn update naar laatste versie, hopeloos.

Je zou er zo een echtscheiding van krijgen ;-) 

Maar even serieus, waanneer lossen jullie dit probleem op.

Zijn er al vooruitzichten. Draai de laatse update gewoon terug.

Zou dat zelf wel willen, maar heb daar de kennis niet voor.