Reply

Re: R7800 Genexis modem probleem

Dsanders26
Aspirant

R7800 Genexis modem probleem

Hallo,
Sinds deze week ben ik overgestapt naar glasvezel. Daarbij is een Genexis platinum modem geleverd. Zelf maak ik gebruik van een nighthawk R7800. Met mijn vorige provider werkte alles prima. Maar nu merk ik dat er problemen zijn in deze combinatie. Met name de bedrade apparaten gaan offline. Wifi lijkt wel te blijven werken. Ik kan via wifi wel het internet op. In de Netgear app is de status van mijn router dan ook offline. Wanneer ik de router reset, lijkt alles tijdelijk te werken, totdat hetzelfde probleem zich weer voordoet.
Voor de zekerheid heb ik de laatste software op de router geladen, maar dat helpt niet. Het lijkt er dus op dat deze 2 producten niet prettig samenwerken. Is hier een passense oplossing voor?
Model: R7800|Nighthawk X4S AC2600 Wifi Router
Message 1 of 4

Accepted Solutions
Dsanders26
Aspirant

Re: R7800 Genexis modem probleem

Hier lijkt het probleem inmiddels opgelost. Het lijkt te maken hebben gehad met de ip adressen die mijn netgear router uitdeelt. Nadat ik alles opnieuw heb gereset en aangesloten gaf de Netgear de app de melding dat hij automatisch het ip adres van de router heeft aangepast om niet in conflict te raken met de modemrouter van de internetprovider. Sindsdien geen problemen meer.

Misschien helpt het ook voor jou om de router te resetten en dhcp van je eigen router uit te zetten, zodat de modem van je provider de ip adressen uitdeelt en niet in conflict komt met je router.

Nu werkt bedraad en draadloos betrouwbaar en stabiel.

View solution in original post

Message 3 of 4

All Replies
graaf25
Aspirant

Re: R7800 Genexis modem probleem

Hier hetzelfde. Glasvezel van Caiway, Orbi RBR20 met kabel aan Genexis modem verbonden.

In de Orbi app staat in 'Network Map' bij de RBR20 een paars bolletje, op het startscherm van de app staat bij 'INTERNET' Offline ...

In de app op 'Home' klikken geeft voor de RBR20 aan: 'Connected locally'

Vreemde is dat ik draadloos wel gewoon internet heb via de Orbi

Model: RBR20|Orbi AC2200 Tri-band WiFi Router
Message 2 of 4
Dsanders26
Aspirant

Re: R7800 Genexis modem probleem

Hier lijkt het probleem inmiddels opgelost. Het lijkt te maken hebben gehad met de ip adressen die mijn netgear router uitdeelt. Nadat ik alles opnieuw heb gereset en aangesloten gaf de Netgear de app de melding dat hij automatisch het ip adres van de router heeft aangepast om niet in conflict te raken met de modemrouter van de internetprovider. Sindsdien geen problemen meer.

Misschien helpt het ook voor jou om de router te resetten en dhcp van je eigen router uit te zetten, zodat de modem van je provider de ip adressen uitdeelt en niet in conflict komt met je router.

Nu werkt bedraad en draadloos betrouwbaar en stabiel.
Message 3 of 4
graaf25
Aspirant

Re: R7800 Genexis modem probleem

Dank voor je tips.

Vanmorgen een paar keer gehad dat de internet connectie wegviel (wel Wifi met de Orbi's, maar op een of andere manier conflict tussen Caiway Genexis en de Orbi router). Ook diverse malen last gehad dat wanneer ik in de browser de naam van een site intypte, ik een 401 melding kreeg alsof ik ergens wilde inloggen.

Zojuist via mijn iMac ingelogt op orbilogin.com en ik kreeg (pro-actief) de melding dat de Orbi router zichzelf (ook automatisch) een ander IP-adres heeft gegeven om conflicten met de internet provider te voorkomen. Ik heb de indruk dat het nu goed gat, maar hou het in de gaten.

Lijkt inderdaad eenzelfde issue als jij had.

 

Message 4 of 4
Discussion stats
  • 3 replies
  • 7208 views
  • 0 kudos
  • 2 in conversation