× NETGEAR will be terminating ReadyCLOUD service by July 1st, 2023. For more details click here.
Orbi WiFi 7 RBE973
Reply

Resynchronisation en échec

Arphadax
Follower

Resynchronisation en échec

Bonjour,status.JPGstatus2.JPGlog1.JPG

J'ai un Readynas 104 en 4x3To en RAID5 avec disque externe de sauvegarde.

En quelque semaines, le disque externe de 10 To à rendu l'âme et quelques jours plus tard, le disque 4 est passé en erreur. Le temps de commandé un disque de remplacement, il a commencé à synchroniser le nouveau disque le 17 jusqu'à aujourd'hui 8h. mais immédiatement, selon les logs, le canal 3 est passé en FAILED et je n'ai plus aucun volume actif ! Et plus de sauvegarde externe !

Ais-je une solution de récupération ?

Message 1 of 2
StephenB
Guru

Re: Resynchronisation en échec

@Arphadax wrote:

Ais-je une solution de récupération ?

Contracting with a data recovery service might be your best option.  Since recovery would be difficult, perhaps look for one that only requires payment when they are successful.

If you like, I can look at the full log zip to see if it is reasonable to attempt recovery on your own.  Put the full zip file into cloud storage (dropbox, google drive, etc) and send me a link via private message (PM).  You send a PM using the envelope link in the upper right of the forum page.  Make sure the permissions are set so anyone with the link can download.

Message 2 of 2
Top Contributors
Discussion stats
  • 1 reply
  • 105 views
  • 0 kudos
  • 2 in conversation
Announcements