- Subscribe to RSS Feed
- Mark Topic as New
- Mark Topic as Read
- Float this Topic for Current User
- Bookmark
- Subscribe
- Printer Friendly Page
Re: Netgear Orbi 85X - WPA3 avec WPA2 en simultané
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
Netgear Orbi 85X - WPA3 avec WPA2 en simultané
Bonjour,
Est-il possible d'activer le WPA3 avec le protocole WPA2 en simultané, certains périphériques (comme les Nest Cam par ex) ne fonctionnent pas en WPA3, or le routeur Orbi ne propose pas le mode WPA3+WPA2 comme sur les routeurs Nighthawk ... serait-il possible d'ajouter cette option dans l'interface svp ?
Cdt,
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
en anglais s'il vous plaît
Netgear has set up a community forum specifically for the Orbi AX (WiFi 6) products. Most of the people who watch that forum are more likely to have experience with Orbi AX and know how to work it better than those of us who follow this "general Orbi" forum. Might be more likely to find someone who has a solution if the question is posted there:
https://community.netgear.com/t5/Orbi-AX/bd-p/en-home-orbi-ax
Thank you.
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
My impression is that Netgear's description of WPA3-Personal is not vey detailed. There is a WPA3-Personal "Transition Mode" which provides for both WPA2 and WPA3 device support. The Orbi User Manual does not go into detail about whether Orbi WPA3 is "WPA3 Only" or "WPA3 Transition Mode."
My first thought is that WPA3 is so new that common sense would indicate that Netgear has used WPA3-Personal Transition Mode in the Orbi. (My second thought is that trying to predict Netgear behavior is not likely to be successful.)
Have you verified that setting Orbi security to WPA3 makes it impossible for most devices to connect?
(I would love to conduct an experiment, but as @FURRYe38 has indicated, WPA3 is available only on the AX product which I do not own.)
Désolé, mon français est horrible.
Google Traduction:
Mon impression est que la description de Netgear de WPA3-Personal n'est pas très détaillée. Il existe un « mode de transition » personnel WPA3 qui prend en charge les périphériques WPA2 et WPA3. Le manuel de l'utilisateur Orbi n'explique pas en détail si Orbi WPA3 est "WPA3 uniquement" ou "WPA3 Transition Mode".
Ma première pensée est que WPA3 est si nouveau que le bon sens indiquerait que Netgear a utilisé le mode de transition WPA3-Personal dans l'Orbi. (Ma deuxième pensée est qu'essayer de prédire le comportement de Netgear n'est pas susceptible de réussir.)
Avez-vous vérifié que la configuration de la sécurité Orbi sur WPA3 rend impossible la connexion de la plupart des appareils ?
(J'adorerais mener une expérience, mais comme @FURRYe38 l'a indiqué, WPA3 n'est disponible que sur le produit AX que je ne possède pas.)
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
Hello,
Yes I've discovered that issue by trying to connect my Nest Cam in WPA3 mode.
In the interface you have just a 'WPA3 only' option sadly :
No transition mode here.
No problem with your french 😉 Google Trad is quiet better than before
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
• Introducing NETGEAR WiFi 7 Orbi 770 Series and Nighthawk RS300
• What is the difference between WiFi 6 and WiFi 7?
• Yes! WiFi 7 is backwards compatible with other Wifi devices? Learn more