Orbi WiFi 7 RBE973
Reply

Grote problemen met connectiviteit Netgear Amor via IOS apparaten. ORBI850 + Amor

wnps
Aspirant

Grote problemen met connectiviteit Netgear Amor via IOS apparaten. ORBI850 + Amor

Krijg steeds verbroken connecties met mijn IPHONE13, IPHONE 8 en IPAD PRO, internet connecties bevriezen of helemaal onbereikbaar. 

 

Message 1 of 5
plemans
Guru

Re: Grote problemen met connectiviteit Netgear Amor via IOS apparaten. ORBI850 + Amor

What firmware is on the router? 
What modem/gateway is it connected to? 

If you have random mac/ip address enabled on the mac/iphone, disable it. 

Same with icloud relay

Message 2 of 5
wnps
Aspirant

Re: Grote problemen met connectiviteit Netgear Amor via IOS apparaten. ORBI850 + Amor

Hallo

 

De Netgear ORBI850 + Armor gaat steeds slechter werken ook overige apparaten verliezen hun connectiviteit met hun basis sites.

Vooral IPhone en IPad vallen in slaap en doen niets meer na een nacht rust. Het uitzetten van de VPN Armor op de IPhone en IPad gaf gelijk weer resultaat, is veel erger geworden na update IOS16.1

ORBI850 model RBR850 + satelliet   firmware V4.6.9.11   gekoppeld aan KPN-router Experiabox V10, en Intern aan GS108PEv3 - 8-Port Gigabit Ethernet Smart Managed Plus Switch welke ook niet meer op zijn IP-adres reageert na 24uur.

De connecties via het Orbi systeem naar public laten de laatste tijd steeds meer problemen zien ook van de andere bridges, Hue, Somfy en EUFY. Bij mail bevriezen de connecties en wordt mail maar half gedownload.

 

Met vriendelijke groet,

 

Willem Nipius

ICT Netwerk professional

Message 3 of 5
plemans
Guru

Re: Grote problemen met connectiviteit Netgear Amor via IOS apparaten. ORBI850 + Amor

(sorry if miss stuff, google translate isn't always the best)

Looks like your gateway is a modem/router combo device. 

Do you have it in passthrough mode? Or the netgears IP address in its DMZ?

Message 4 of 5
wnps
Aspirant

Re: Grote problemen met connectiviteit Netgear Amor via IOS apparaten. ORBI850 + Amor

Mijn provider KPN is een modem/router lokaal connect met mijn ORBI router met het WIFI en LAN 192.168.1.x private netwerk

De default gateway en DNS is de route van mijn provider en werkt al 5 jaar prima en secure. De VPN van Armor is the problem van het connectie lost.  

 

Message 5 of 5
Top Contributors
Discussion stats
  • 4 replies
  • 1157 views
  • 0 kudos
  • 2 in conversation
Announcements

Orbi 770 Series